Învățământ

Cum să iei media 10 la Bac și ce să faci după aceea?

Dacă vă întrebați cine sunt absolvenții din județul Alba cu nota 10 pe linie la Bacalaureat și cum gândesc ei, Mesagerul de Alba le-a adresat câte un set de trei întrebări, după cum urmează:

1) Cum ți s-au părut examenele de Bacalaureat?

2) Ce vrei să faci în viață?

3) Ce ai schimba la școala românească dacă ai avea posibilitatea?

Iată care au fost răspunsurile lor:

Darius Cătălin Popa, Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia

1. După vizualizarea rezultatelor am stat și m-am gândit și am ajuns la concluzia că Bacul nu a fost atât de greu. Problema am fost eu, din cauză că tot timpul m-am evaluat și criticat prea aspru și asta a făcut să am mult mai multe emoții, dar în final rezultatul a fost unul extraordinar și încă sunt extrem de emoționat.

2. Pe viitor doresc să urmez Facultatea de Arhitectură și Urbanism. Să devin arhitect a însemnat încă din copilărie cea mai mare dorință cu privire la viitorul meu.

3. De schimbat la școala românească? Aici sunt multe de discutat. Spun doar atât: Școala românească se bazează pe un sistem puțin cam tradițional.

Ioana Zah, Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia

1. Pot să spun că examenele au fost ușoare, spre prea ușoare, având în vedere mai ales dificultatea subiectului de matematica M_1.

2. Doresc să devin arhitect, deoarece mă pasionează atât partea artistică a acestei meserii, cât și partea pur practică, tehnică.

3. Aș adăuga câteva elemente de practică în scoala românească, schimbând astfel structura mult prea teoretică de învățare. De asemenea, aș încuraja școlile de meserii care echilibrează profesiile care momentan sunt preponderent „la birou”.


Rezultatele la examenul de Bacalaureat, sesiunea de vară 2017. Cinci medii de 10 în județul Alba


Liviu Paul Filip, Colegiul Național „Lucian Blaga” din Sebeș

1. Examenul de Bacalaureat, în opinia mea, a fost un examen accesibil, nu au existat subiecte care să mă pună în dificultate prea mare, drept pentru care la matematică și informatica (materiile mele preferate) nu am avut emoții. Bineînțeles, examenul la română nu a fost nici el extrem de dificil, nici ușor, am reușit totuși să îmi expun opiniile și cunoștințele într-un mod foarte bun.

2. Acum o să urmez cursurile la facultatea de calculatoare din cadrul UTCN (Universitatea Tehnică Cluj-Napoca – nota red.) și îmi doresc să devin programator, o meserie la care mă gândesc încă de mic. Am fost la simulare în luna mai, iar un criteriu al simulării era că primii 10 clasați sunt admiși la facultate. Am reușit să obțin punctaj maxim la simulare, dintr-un număr de 750 de participanți am fost unul din cei trei cu nota 10.

3. Nu știu ce aș schimba la școala românească, poate cel mai mult aș dori să se pună accentul mai mult pe practică, elevii să vadă aplicabilitatea a tot ce învăța. Sunt bucuros și norocos că am avut parte numai de profesori buni, valoroși, care se dedică meseriei lor și care m-au motivat mereu.

Gabriela Monica Tîrziu, Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia

1. Sincer, stresant. Subiectele au fost în regulă, dar nu mă așteptam la nota aceasta. (– De ce?) Nu mă pricep neapărat la autoevaluare. Și pentru mine e mai important, la momentul actual, admiterea decât bacul, deși mă bucur că mi s-au materializat eforturile în această notă, deși nu pot spune că e vorba de un efort imens.

2. Vreau să dau la UAD (Universitatea de Artă și Design – nota red.) Cluj, pictură.

3. Aș pune la dispoziția elevilor o gamă mai largă de materii și o mai mare posibilitate de alegere. Aș vrea să dispară prejudecățile, în sensul ca să nu fie mai bine cotat un învățământ teoretic decât unul practic. Consider că există anumite arii ignorate de sistemul nostru de învățământ și cred că dacă ar fi mai diversificat, elevii ar putea face niște alegeri mai justificate privind viitorul lor.

Ioana-Emilia-Carmen Sălcudean, Colegiul Național „Inochentie Micu-Klein” din Blaj

1. În primul rând, examenele mi s-au părut accesibile, de nivel mediu și consider că acest lucru se datorează faptului că de-a lungul celor 4 ani am muncit constant și am pus bazele unor cunoștințe pe care în ultima lună doar le-am consolidat. Informația pe care am acumulat-o la clasă a fost suficientă, astfel încât nu am avut nevoie de meditații.

2. Pe viitor, îmi doresc să urmez Facultatea de Farmacie din cadrul UMF „Iuliu Haţieganu” Cluj-Napoca. Aș vrea ca pe parcursul facultății să am oportunitatea de a studia în străinătate pentru a-mi îmbogăți cunoștințele și a excela în viitoarea profesie, care consider că este cea mai potrivită pentru mine.

3. Consider că sistemul educațional românesc ar trebui să încurajeze mai mult activitățile de dezvoltare personală, precum și de consiliere profesională, astfel încât elevii să își cunoască pasiunile și să se poată îndrepta spre ceea ce vor ei cu adevărat. De asemenea, aș încuraja elevii să se focuseze asupra unui singur domeniu care li se potrivește. Le-aș da oportunitatea elevilor de a-și alege cursurile pe care vor să le urmeze în liceu astfel încât orele de la școală să fie o plăcere pentru ei.

Un comentariu

  1. Pingback: Rezultatele la examenul de Bacalaureat, sesiunea de vară 2017. Cinci medii de 10 în județul Alba – Mesagerul de Alba

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*