Social

Vom merge din toamnă, de la Cluj-Napoca la Aiud, pe autostradă?

Cel mai spectaculos nod rutier din România, parte a lotului 4 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, a intrat acum în linie dreaptă, scrie Monitorul de Cluj.

După îndelungi tergiversări și blocaje birocratice, plantația de Paulownia din nodul Turda este istorie. Cel mai spectaculos nod rutier din România, parte a lotului 4 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda (constructor Porr), a intrat acum în linie dreaptă. Conform surselor noastre, și ultimul blocaj major de pe acest lot este aproape de a fi eliminat, CNAIR și constructorul stabilind condițiile pentru implementarea soluției tehnice pentru zona Lacului Stejeriș.

Prin urmare, în acest moment, toate semnalele pe care le avem indică lunile octombrie-noiembrie 2017 pentru finalizarea acestui lot. Așadar, la finalul toamnei, vom avea conexiune directă pe autostradă între localitățile Aiud și Turda pentru că va fi dat în folosință și lotul 3 al Autostrăzii A10 (constructor Tirrena Scavi). Cu alte cuvinte, „vom putea circula pe autostradă neîntrerupt de la Cluj-Napoca (Gilău) și până la Aiud, eliberând DN1 de traficul infernal dintre aceste două orașe”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructura care au realizat și o filmare în acest sens.

A10 Sebes – Turda

Lungime totală: 70 km

Valoare totală: 445 milioane euro

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeş până la Pârâul Iovului

Valoare: 541.739.137 lei fără TVA
Constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL
Contract semnat pe: 14 noiembrie 2014
Termenul contractual (iniţial) de finalizare: octombrie 2016
Situaţia la zi a lucrărilor (1 iunie 2017) – Avans fizic: 20%

Lotul 2 -24,25km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud

Valoare: 549.332.493 lei fără TVA
Constructor: Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading ’98 SRL
Contract semnat pe: 14 noiembrie 2014
Termenul contractual (iniţial) de finalizare: octombrie 2016
Situaţia la zi a lucrărilor (mai 2017) – Avans fizic: 27,5% / Avans financiar: 27%

Lotul 3 – 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea

Valoare: 420.511.921 lei fără TVA
Constructor: Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A
Contract semnat pe: 16 aprilie 2014
Termenul contractual (iniţial) de finalizare: martie 2016
Situaţia la zi a lucrărilor (1 iunie 2017) – Avans fizic: 71,5% / Avans financiar: 63.97%

Lotul 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda

Valoare: 470.004.894 lei fără TVA
Constructor: SC PORR Construct SRL/PORR Bau GmbH
Contract semnat pe: 16 aprilie 2014
Termenul contractual (iniţial) de finalizare: martie 2016
Situaţia la zi a lucrărilor (1 iunie 2017) – Avans fizic: 66% / Avans financiar: 57%

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.