Social

Call-center-ul pediatric Peditel 1791 a primit apeluri și din SUA

Serviciul medical gratuit de sfat pediatric prin telefonie non-stop Peditel, lansat la Cluj în 2014 şi pilotat din septembrie în Alba Iulia, a înregistrat apeluri inclusiv din afara graniţelor ţării, din comunitatea românească din Europa şi Statele Unite ale Americii.

„Peditel 1791 este un call-center pediatric în care oferim sfat medical gratuit pentru părinţi în cazul în care se întâmplă să aibă anumite probleme cu copiii. Pot suna la acest call-center, care este deservit de medici specialişti din Cluj, 24 de ore din 24. Serviciul a apărut din inițiativa colegilor din Fundaţia Părinți din România. El funcţionează în momentul de faţă la nivelul de Cluj, acolo există toată infrastructura, dar avem apeluri din toată ţara şi din afara ţării”, a declarat, joi, la Alba Iulia, fondatorul şi directorul general al „Life is Hard”, Erik Barna.

El a menţionat că au fost apeluri nu numai din Europa, ci şi din SUA, din rândul membrilor comunității românești. Barna a precizat că apelul nu poate fi dat direct din ţările respective, din cauza furnizorilor, pe numărul scurt şi atunci trebuie sunat pe un număr lung. „Vom lansa şi o aplicație mobilă astfel încât utilizatorii să poată să sune direct în call-center oriunde s-ar afla”, a menționat Erik Barna.

Alba Iulia este unul din oraşele pilot în care Peditel este implementat, mai exact în cadrul soluţiilor tehnice oferite de către clusterul Cluj IT ce se integrează în ecosistemul de tip „smart city” care se dezvoltă la Alba Iulia.

Potrivit lui Barna, în acest an la Peditel 1791 au fost înregistrate peste 43.000 de apeluri, 70% dintre cazuri fiind rezolvate efectiv telefonic, cu sfaturi aplicabile de către părinţi acasă. Astfel, părinţii nu au mai fost nevoiţi să meargă cu copiii în unităţile medicale de primire.

El a menţionat că sfaturile acordate de medicul de gardă sunt sfaturi de intervenţie rapidă, subliniind că serviciul nu înlocuieşte consultul medical şi nu este o alternativă la 112.

Până la sfârşitul anului se estimează că se vor înregistra peste 53.000 de apeluri, ceea ce reprezintă echivalentul a 10% din numărul total de copii care ajung la nivel naţional la UPU. Până acum, majoritatea apelurilor au provenit din Bucureşti – 30%, Cluj – 29% şi Constanţa – 12%.

Serviciul este deservit de 15 medici specialişti-primari, iar serviciul funcţionează nonstop, fiind deservit de un medic pe gardă.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*