Administrație

CNAIR anunță finalizarea lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii Sebeș–Turda

CNAIR a anunţat finalizarea lucrărilor pe lotul 3, între Aiud şi Decea Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat realizarea în procent de 100% a lotului 3 al autostrăzii Sebeş-Turda, între Aiud şi Decea, în lungime de circa 12,4 km.

Din datele privind stadiul proiectelor în derulare afişată de CNAIR rezultă că cei 12,4 km de autostradă se vor inaugura în cursul acestei luni. Constructorul lotului 3 din autostrada Sebeş-Turda primeşte aproximativ 1,1 milioane euro de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA decontează 5,150,190.48 lei pentru proiectare şi execuţie autostrada Sebeş-Turda, Lot 3. Proiectantul autostrăzii Sebeş-Turda, Lot 3 în valoare de circa 420 milioane lei este firma Aecom Ingenieria SRL, consultant – DRDP Cluj, iar constructor – asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA. În prezent, proiectul are nevoie doar de un aviz în cadrul Consiliului Tehnico Economic – Siguranţa Circulaţiei CNAIR Potrivit calendarului de inaugurare, lotul 4 din autostrada Sebeş-Turda, în lungime de circa 16,3 km se deschide traficului în cursul lunii mai, lucrările fiind finalizate în proporţie de 99%. Problemele care mai sunt de rezolvat pe acest tronson sunt: obţinerea Autorizaţiei de Construire pentru zonă lacului Stejăriş; obţinerea Autorizaţiei de Construire pentru reţele utilităţi; eliberare amplasament zonă nodului rutier Turda (plantaţie PAWLONIA); avizare Proiect ITS şi Stabilire costuri suplimentare echipamente solicitate în CTE; avizare Proiect Semnalizare rutieră CTE. Siguranţă Circulaţiei Potrivit aceluiaşi document, lotul 1, Lancrăm – Alba Iulia Nord, este realizat în procent de 40%, iar lotul 2, Alba Iulia Nord – Aiud, în procent de 44,49%. Autostrada A10 Sebeş – Turda traversează judeţele Alba şi Cluj având o lungimea totală de 70 km, şi leagă autostrăzile A1 şi A3. La recepţia din luna ianuarie 2018, CNAIR a constatat probleme la lotul şi a decis suspendarea procesului de recepţie. CNAIR a anunţat în luna ianuarie că a descoperit mai multe neregului pe lotul 3, care au fost remediate de către constructor. Cele mai importante dintre acestea au fost următoarele: – au fost identificate numeroase zone cu deficienţe de planeitate şi rugozitate. Pentru aceste zone raportul prezintă un calificativ INADMISIBIL; – nu s-a respectat Normativul 605, referitor la recoltarea de carote la o suprafata de 20.000 mp in vederea stabilirii grosimii straturilor rutiere; – nu au fost respectate prevederile Proiectului Tehnic privind calea pe pod; – pe anumite sectoare asigurarea scurgerii apelor prezintă neconformităţi; – există panouri de semnalizare de dimensiuni mari care sunt parţial obturate de parapete/panouri fonoabsorbante; – la structura de la km 45+600 există defecte la suprafaţa betoanelor; – este necesară completarea semnalizării cu marcaj de interzicere la intersecţia dintre bretele, aşa cum este specificat în cadrul Raportului de Audit de Siguranţă; nu au fost respectate avizele CTE Siguranţa Circulaţiei privind obligativitatea Antreprenorului de a realiza iluminatul cu tehnologie LED; – trebuie asigurată semnalizarea rutieră pentru devierea traficului la nodurile rutiere Unirea şi Aiud, conform reglementărilor în vigoare.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.