Economie

Producătorul de miere Apidava: Un singur partener de export vrea să scrie pe ambalaj că mierea noastră este produsă în România

România este unul dintre cei mai mari cinci exportatori de miere din Uniunea Europeană, livrând anual la export peste 10.000 de tone de miere cu o valoare de mai mult de 37 milioane de euro, conform ultimelor date de la Eurostat, scrie Ziarul Financiar (ZF).

Alina Mateş Ochiş, director de marketing al producătorului român de miere Apidava din judeţul Alba, spune că 50% din businessul de aproape 11 milioane de euro al companiei vine de la export, compania livrând pe pieţele externe în special miere vrac. Mierea din România a ajuns pe pieţe precum Japonia, Canada, Singapore sau China, potrivit datelor de pe site-ul Apidava.

„Din păcate, 90% din exportul nostru este de miere vrac, adică materie primă, nu produs finit. Dintre toţi partenerii noştri de la export, doar unu, din Japonia, alege să spună clienţilor că produsul nostru este făcut în România. Nici măcar când comercializăm produs finit nu putem spune că este făcut în România. Dacă livrăm în Italia sau în Germania, nu scriem pe etichetă că mierea este făcută în România pentru că astfel comerciantul nu poate să vândă produsul atât de scump ca atunci când scrie doar «made in UE». Iar asta este problema la care muncim în fiecare zi“, a spus Alina Mateş Ochiş în cadrul conferinţei „România 100 de ani de business“, organizată la Alba Iulia de ZF cu sprijinul Băncii Transilvania şi al companiei de consultanţă şi audit EY România.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.