Învățământ

Consultare publică vizând inițiative și politici publice noi pentru creșele din România

Asociația Centrul pentru Educație și Drepturile Omului împreună cu Universitatea „1 Decembrie 2018” din Alba Iulia a organizat o primă sesiune de consultare publică din cadrul proiectului Dialog Social Eficient pentru Politici Publice Alternative în Educația Timpurie.

Evenimentul este organizat la sediul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia și reprezintă un cadru de dialog între reprezentanți ai autorităților publice, organizații neguvernamentale și parteneri sociali pe tema politicilor publice în domeniul educației timpurii – statut, nevoi și inițiative.

În cadrul sesiunii de consultare publică au loc dezbateri pe teme de actualitate, precum participarea la educație timpurie în zonele rurale, infrastructura și dotarea din instituțiile de creșă, tendința de excludere de pe piața muncii a femeilor care sunt mame a unor copii cu vârstă mică. În timp ce participarea la educație timpurie scade, rata abandonului școlar crește, situând România pe unul din locurile fruntașe ale clasamentului. În 2011 numai 2% din copiii cu vârstă cuprinsă între 0-3 ani erau cuprinși într-o instituție de educație (creșă), restul copiilor fiind educați și îngrijiți numai de către familie, arată organizatorii întâlnirii.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.