Economie

Ultimii pași pentru integrarea Bancpost în Banca Transilvania. Informații utile

Planul de integrare pe parcursul a doar 9 luni, stabilit de BT odată cu achiziționarea Bancpost de la Eurobank Group, a avut la bază experiența într-un proiect similar, când Banca Transilvania a integrat cu succes Volksbank Romania, în 2015.

„Programul BT și Bancpost, în contextul fuziunii și al sărbătorilor, are în vedere generarea unui disconfort cât mai mic pentru clienții celor două bănci, în ciuda activităților intense legate de integrare. Pentru o parte din echipa BT, perioada de la finalul anului și începutul lui 2019 va însemna implicarea directă – în Cluj-Napoca și în București – în realizarea fuziunii, care va avea loc în 31 decembrie. BT va face publice rezultatele finalizării fuziunii în 3 ianuarie 2019, de când activitatea integrată a celor două bănci va continuă sub un singur brand, Banca Transilvania.

Pe lângă Bancpost, Banca Transilvania a achiziționat de la Eurobank Group, în aprilie, companiile ERB Leasing și ERB Retail Services, derulând și în cazul acestora programe de integrare. BT Leasing și ERB Leasing au fuzionat în octombrie, iar în ceea ce privește instituțiile nebancare destinate acordării creditelor de consum, ERB.

Integrarea Bancpost în Banca Transilvania, începută în aprilie 2018, a intrat în linie dreaptă, iar fuziunea celor două bănci va avea loc în data de 31 decembrie 2018.

Retail Services și BT Direct, integrarea este în desfășurare, urmând să devină aceeași companie în prima parte a anului 2019″, se arată într-un comunicat oficial al Băncii Transilvania.

Pilonii și principiile integrării Bancpost – BT

Echipa mixtă BT – Bancpost:

  • Implicarea echipelor ambelor bănci în activități specifice integrării, pe lângă cele comerciale și colaborării cu clienții;
  • Formarea unei echipe de integrare, cu responsabilități directe în acest program, care a cuprins aproape 100 de persoane: sponsori, leads, co-leads, ambasadori și consultanți externi.

Organizare:

  • Derularea a 30 de proiecte pe domenii-cheie pentru cunoașterea activității, echipei, ofertei comerciale, clienților și culturii organizaționale a Bancpost, schimbul de know-how și de experiență făcându-se în funcție de acestea;
  • Derularea tuturor etapelor integrării conform planului.

Clienții Bancpost:

  • Facilitatea de a folosi cardurile de debit Bancpost inclusiv la bancomatele BT având aceleași comisioane la ridicarea de numerar pe care le au la ATM-urile Bancpost. Din iunie și până în prezent au fost realizate aproximativ 600.000 de tranzacții cu carduri Bancpost la bancomatele BT, ceea ce înseamnă peste 3.000 de tranzacții/zi;
  • Lansarea campaniei de conversie a creditelor în franci elvețieni pentru 2.300 de clienți Bancpost eligibili;
  • Organizarea distribuirii, începând cu octombrie 2018, a 440.000 de carduri BT pentru clienții Bancpost, prin intermediul celor două bănci și prin curierat;
  • Participarea reprezentanților celor două bănci la peste 500 de întâlniri cu clienții Corporate ai Bancpost;
  • Organizarea, de către echipa BT – Bancpost, a circa 4.700 de întâlniri cu instituțiile cu care Bancpost avea convenții de salarii, respectiv cu comercianții care aveau POS-uri Bancpost;
  • Analizarea tuturor produselor și serviciilor Bancpost, în vederea pregătirii ofertei BT corespondențe;
  • Lansarea Ofertei de bun venit la BT pentru cei peste 700.000 de clienți Bancpost, dintre care 135.000 sunt clienți comuni ai celor două bănci;
  • Comunicare pe toate canalele cu clienții Bancpost, inclusiv lansarea unui microsite cu informații despre Oferta de bun venit la BT, produse și servicii corespondențe, calendar migrare și generator de IBAN;
  • Organizarea echipelor Call Center BT și Bancpost pentru asigurarea disponibilității de 24h din 24 pentru clienți.

Business as usual pentru clienții BT: Banca Transilvania a continuat pe perioada integrării Bancpost să aibă numeroase lansări de produse, servicii, campanii și facilități pentru clienții săi, precum și să susțină populația și companiile prin finanțări. Obiectivele sale principale pentru această perioada s-au concretizat în continuarea creșterii organice, respectiv oferirea de experiențe pozitive celor 2,5 milioane de clienți BT, pentru că aceștia să nu simtă etapă de integrare Bancpost.

Eficientizarea costurilor și activității Bancpost:

  • Acțiuni de fluidizare a rambursării creditelor de către clienții Bancpost;
  • Optimizarea rețelei de unități, bancomate și POS-uri.

Pregătirea pentru migrarea datelor clienților Bancpost la BT, de la finalul anului: testele pe partea de IT și operațiuni au fost trecute cu succes.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.