Economie

De la Gilău, la Iași și oriunde altundeva. Aventura unui magazin de țară care vinde mochetă în toată România (P)

https://padureademaine.ro/

Ce șanse de supraviețuire, sau – mai mult – de dezvoltare, are un magazin de țară în epoca internetului și a globalizării? Poate nu v-ați fi gândit la un astfel de răspuns, însă, iată, un magazin de țară s-a putut dezvolta spectaculos mizând chiar pe internet și pe globalizare.

În fața acestei provocări a fost pus, în urmă cu câțiva ani, un antreprenor din localitatea clujeană Gilău, Cristian Chereji.

După ce a absolvit liceul, a optat pentru comerț „mai ales că Gilăul e un punct de confluență, adunând nevoile de aprovizionare ale clienților de pe câteva văi”, spune Cristian Chereji. „Fratele meu avea un restaurant și mi-am făcut ucenicia la el”, motiv pentru care antreprenorul nu a încetat să caute noi oportunități de afaceri, astfel a descoperit oferta unui bărbat care importase mochetă din Occident și acum căuta colaboratori pentru distribuire.

Aceasta se întâmpla în urmă cu peste 20 de ani. „Am acceptat oferta de colaborare și am deschis magazinul de mochetă”, spune Cristian Chereji. La început, ținând seama și de cantitatea de marfă pe care o primea, piața locală era suficientă pentru desfacere. A achiziționat o casă și a amenajat-o ca magazin, spațiu în care putea să asigure și micile servicii suplimentare. Mai târziu, pe măsură ce afacerea sa s-a dezvoltat, pretinzând noi spații de depozitare și de lucru, a construit și alte spații.

Însă nu spațiul fizic a fost determinant în dezvoltarea afacerii. Ci faptul că antreprenorul din Gilău a intuit potențialul imens al internetului. „Când nu aveam clienți, fiind un simplu magazin de țară, navigam pe internet și mă întrebam cum ar putea acestă tehnologie să-mi servească afacerii mele”, spune Cristian.

Astfel, în debutul anilor 2000, a construit un site pe care l-a numit mochetagilau.ro. „La început era doar o singură pagină, care cuprindea o carte de vizită, iar informația cea mai importantă era un număr de telefon. Numărul nostru de telefon. Văzând care sunt reacțiile clienților, am înțeles că site-ul reprezintă o șansă reală de dezvoltare. În urmă cu aproximativ cinci ani, am luat decizia să realizăm un magazin online, un site de pe care poți să cumperi în mod efectiv. Însă am vândut ani de zile cu mochetagilau.ro”, rememorează acum Cristian Chereji evoluția magazinului său.

„Avem un magazin online care se numește mochetacovoare.ro specializat in vanzarea mochetei din rola, covoarelor si serviciilor auxiliare acestora (taiat, festonat si montaj) la preturi accesibile”.

Deși nu are studii de specialitate, antreprenorul a înțeles foarte bine mizele și oportunitatea tehnologiei comunicației. A avut viziunea viitorului chiar dacă gestiona un simplu magazin de țară.

„Am început printr-un magazin de mochetă la țară și, datorită tehnologiei, am ajuns un magazin care vinde și-n Tulcea și-n Iași și oriunde în țară. Însă, dacă nu ne adaptam la tehnologia comunicațiilor, cu siguranță că astăzi nu mă mai ocupam cu acest magazin”, conchide antreprenorul.

PUBLICITATE

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.