Național

Salariul și beneficiile, cele mai importante criterii pentru 70% dintre români, atunci când se angajează

Criteriile cele mai importante pentru români în cazul unei decizii de angajare îl reprezintă salariul şi beneficiile extra-salariale, relevă un studiu.

Cele mai importante elemente atunci când vine vorba despre decizia de angajare sunt salariul şi beneficiile atrăgătoare (pentru 70% dintre români), în timp ce atmosfera de lucru plăcută se află pe primul loc în cazul a 57% dintre aceştia. Urmează siguranţa locului de muncă – cu 54% dintre sufragii, evoluţia în carieră (50%), respectiv echilibrul viaţă profesională – viaţă personală (44%).

Principalele motive pentru care angajaţii români părăsesc un loc de muncă sunt: pachetul de compensaţii prea mic (57%), oportunităţi de carieră limitate (45%), lipsa recunoaşterii/a recompenselor (38%), aspecte legate de echilibrul viaţă profesională – viaţă personală (24%) şi lipsa de stabilitate financiară a companiei (23%).

În ceea ce priveşte aşteptările angajaţilor în funcţie de profilul generaţiei de care aparţin, 33% dintre cei din generaţia Z (cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani) îşi doresc de la angajatorul lor training de calitate. De asemenea, 46% dintre reprezentanţii generaţiei X (35 – 54 de ani) erau nemulţumiţi cel mai mult de lipsa echilibrului “work-life”, peste jumătate din millennials (25 – 34 de ani) de lipsa oportunităţilor de carieră, iar 40% din boomers (55 – 64 de ani) de lipsa sănătăţii financiare.

Potrivit studiului, în momentul când caută un loc de muncă, românii apelează la relaţii sau recomandări personale, agenţii de recrutare, Google, site-ul de carieră al companiei şi târguri de joburi.

Jumătate dintre candidaţi (50%) spun că nu ar lucra pentru o companie cu o reputaţie proastă, chiar dacă acest lucru le-ar aduce o creştere salarială, în timp ce 96% sunt de acord că alinierea valorilor personale la cultura companiei este un factor-cheie pentru a fi mulţumiţi la locul de muncă, iar 80% dintre cei care conduc echipe sunt de acord că un brand puternic de angajator are un impact semnificativ asupra şanselor lor de a angaja talente.

Totodată, aproape două treimi (62%) dintre angajaţi caută informaţii despre companii în social media înainte de a aplica pentru un post în cadrul acestora.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.