Mozaic

ANCOM raportează peste 6,1 milioane de numere de telefon portate în 11 ani

„În cei 11 ani de la lansarea portabilității, peste 6,1 milioane de utilizatori și-au portat numărul de telefon”, a anunțat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.

Din data de 21 octombrie 2008, când a fost lansat acest serviciu, și până la 21 octombrie 2019 au fost portate în total 6.136.162 de numere, dintre care 5.306.735 sunt numere de telefonie mobilă şi 829.427 sunt numere de telefonie fixă. De la începutul acestui an și până în prezent au fost portate 756.732 de numere de telefon, 703.608 fiind numere de telefonie mobilă şi 53.124 numere de telefonie fixă.

În intervalul 1 ianuarie – 21 octombrie 2019, RCS&RDS a primit în reţea prin portare 261.907 numere de telefonie mobilă, fiind urmat de Orange cu 139.197 de numere, Telekom Romania Communications cu 118.402 numere, Vodafone cu 105.442 de numere şi Telekom Romania Mobile Communications cu 78.639 de numere portate.

Topul furnizorilor care au primit numere de telefon în rețeaua lor – telefonie fixă
În anul 2019, RCS&RDS a primit cele mai multe numere – 30.568, fiind urmat de Orange (8.560), Vodafone (6.505), UPC (4.304), GTS Telekom (857) și Telekom Romania Communications (706).

Ce trebuie să știți

O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM în acest an au solicitat anularea procesului de portare. ANCOM nu este însă în măsură să anuleze un proces de portare, demersurile în acest sens revenind exclusiv în responsabilitatea părţilor implicate în acest proces – operator și client. Un proces de portare poate fi anulat prin depunerea unei cereri de anulare a acestuia la furnizorul unde a fost solicitată portarea (furnizorul acceptor) şi poate fi anulat numai de către titularul contractului de furnizare a serviciului sau de reprezentantul legal al acestuia, cererea de anulare putând fi depusă cel mai târziu cu 24 de ore înainte de ora iniţială stabilită pentru realizarea portării. După depunerea cererii de anulare a portării de către utilizator, în condiţiile legii, furnizorul acceptor introduce această cerere în baza de date centralizată, iar furnizorul donor confirmă anularea procesului de portare.

Este important de reținut că portarea unui număr de telefon presupune încetarea implicită a contractului încheiat cu furnizorul donor, dar nu anulează obligațiile utilizatorilor care decurg din acest contract, cum ar fi plata unor penalități pentru încetarea contractului înainte de expirarea perioadei minime inițiale (de 12 sau 24 de luni).

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.