Economie

Premieră în România. O cantină din Cluj introduce casieria cu inteligență artificială

O cantină dintr-un campus de business din Cluj va introduce un sistem complet automat care va înlocui casele de marcat tradiționale şi care este bazat pe algoritmi care permit recunoașterea automată a produselor de pe tavă și plata rapidă cu cardul.

Sistemul IT este dezvoltat de un startup cu operațiuni în Cluj, Londra, Edinburgh și Paris.

Traficul din multe restaurante se intensifică la orele de vârf. Atunci coada devine mai lungă și se impun măsuri prin care să se scurteze timpul de așteptare la linia de servire, iar cât mai mult din pauza de masă de o ora să fie petrecută efectiv servind prânzul alături de colegi – susţin reprezentanţii restaurantului.

„Motivul aglomerării este evident: câteva sute de oameni, angajați ai companiilor care au sediul în CBC Campus, dar nu numai, își doresc să servească masa în intervalul 12-13”, spune Vlad Buzoianu, CEO al restaurantului, potrivit startupcafe.ro.

Astfel, restaurantul a ales o soluție care presupune înlocuirea caselor de marcat tradiționale cu case automate, care este bazată pe algoritmi care permit recunoașterea automată a produselor de pe tavă și plata rapidă cu cardul.

Studiile efectuate anterior implementării soluției au arătat că, în medie, clienții cantinei petrec 9 minute așteptând la coadă, iar 76% din acest timp așteaptă să fie serviți. Pentru un sfert din clienți, timpul mediu de așteptare se ridică la 12 minute, iar echipa localului a demarat un plan bazat pe tehnologie pentru reducerea acestuia.

„Prin implementarea soluției de casierie automată ne propunem să reducem considerabil timpul de așteptare. Spre exemplu, dacă ne gândim doar la timpul asociat procesului efectiv de plată, media va scădea sub 15 secunde, prin introducerea casei automate”, estimează Patric Fulop, co-fondator și CTO al Neurolabs, dezvoltatorul soluției de verificare și încasare automată.

Noua soluție a fost implementată în cantina clujeană la sfârșitul anului 2019, ca proiect-pilot, prin introducerea unei case automate, urmând ca, la începutul lunii martie 2020, să aibă loc trecerea totală spre sistemul de casierie automată. Estimarea dezvoltatorilor soluției este că în peste 97% din plăți nu va fi necesară intervenția umană.

„Avantajul acestei soluții de casierie automată este că permite angajaților cantinei, implicați până acum în servire și încasare, să se concentreze pe satisfacerea altor nevoi ale clienților, monitorizarea procesului de înlocuire a casieriilor tradiționale cu cele automate și măsurarea impactului acestuia, cel puțin în primele luni de la implementare”, concluzionează Vlad Buzoianu.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.