Economie

Va fi gata anul acesta A10 Sebeș – Turda? Imagini din dronă

Cei 17 km de pe Lotul 1 al autostrăzii A10 Sebeș – Turda se numără printre secțiunile pe care autoritățile speră să le finalizeze și să le deschidă în 2020, însă șansele pentru o inaugurare sunt în realitate destul de mici, scrie Hotnews.ro.

O filmare recentă din dronă arată totuși că șantierul e încă departe de a fi gata, iar la nodul rutier complex de la Sebeș, acolo unde se intersectează A10 cu A1 și DN1, încă mai e de lucrat. Ba mai mult, într-o vizită recentă pe tronson, ministrul Transporturilor a dat peste o altă problemă: stâlpi de electricitate care n-au fost relocați și sunt pasați de la o entitate la alta.

„Șansele de finalizare în 2020 sunt pur teoretice, în condițiile în care nodurile rutiere de la capete Alba Iulia Nord și Sebeș sunt departe de finalizare, iar mobilizarea constructorului în ultimul an a fost execrabilă. Și aici diferența dintre stadiul fizic și cel financiar este de aproximativ 15%, adică undeva la 100 de milioane de lei neplătiți de CNAIR”, nota Asociația Pro Infrastructura la final de 2019. Mare lucru nu s-a schimbat de atunci.

Într-o vizită făcută săptămâna trecută pe șantier, ministrul Transporturilor Lucian Bode a dat peste o altă problemă: doi stâlpi de curent care încă nu au fost relocați pentru că nu au fost făcute exproprierile pentru ei, deși contractul a fost semnat în 2014 și trebuia să fie gata în doi ani.

„Imagini demne de scenetele lui Caragiale”, nota Pro Infrastructura imediat după vizita din șantier. „Într-un stat normal la cap exproprierile erau rezolvate în câteva săptămâni, însă Ministerul Transporturilor, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Transelectrica preferă să joace un ping-pong penibil de tipul «este treaba ta să faci exproprierea; ba nu, este treaba ta»”, explică reprezentanții asociației.

O nouă filmare din dronă arată exact în ce stadiu este nodul rutier de la Sebeș, parte din contractul pentru Lotul 1 A10 Sebeș – Turda:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.