Economie

Cinci sfaturi pentru cei care se întorc la serviciu, de la cei care nu au plecat de la serviciu

Odată cu relaxarea restricțiilor după 15 mai se vor întoarce la serviciu foarte mulți angajați din birouri și lucrători industriali, după 2 luni de pauză. Mulți sunt îngrijorați pentru sănătatea lor, pe bună dreptate.

Dragoș Damian, director general Terapia Cluj, a dat o serie de recomandări pentru angajații care revin la muncă, odată cu relaxarea măsurilor de prevenire a coronavirusului, după 15 mai.

„Peste 5.000 de angajați din fabricile de medicamente din România nu au avut pauza nici măcar o zi si nu au avut nici un fel de problema de infectare. Asta pentru ca în industria farmaceutică există o cultură responsabilă adânc înrădăcinată de Environment, Health, Safety (EHS – Mediu, Sănătate, Siguranță). Tocmai de aceea am crezut că este o idee bună să împărtășim cinci bune practici pe care fabricile de medicamente din România le-au pus în aplicare cu sfințenie în ultimele 2 luni în propriile comunități și care au ajutat la trecerea peste această perioadă, fără efecte secundare. Informațiile de mai jos, venite din propria experiență, nu acoperă toate măsurile care se pot lua dar sunt un prim pas în planificarea reluării activității pentru managerii organizațiilor medii și mari, mai ales cele care lucrează în clădiri de birouri, spații industriale și situri de producție. Dacă cineva crede că implementarea măsurilor de mai jos este scumpă, atunci să se gândească la costul izbucnirii unei epidemii de Coronavirus în propria-i organizație”, a declarat Dragoș Damian.

Vă prezentăm, în continuare, cele cinci sfaturi pentru angajații care revin la muncă, de la cei care nu au plecat de la muncă, în ciuda pandemiei de coronavirus.

  1. Numiți un „epidemiolog de serviciu”, cineva din Resurse Umane, chiar Directorul RU.

Sa fie un coleg care sa stăpânească minime cunoștințe medicale si despre CoVid-19 responsabil pentru starea de sănătate a fiecărui coleg, pentru implementarea și controlul tuturor masurilor de prevenție împotriva Coronavirusului și relația cu medicul organizației.

2. Gadget-ul de măsurare a temperaturii este noul prieten al organizației.

Un termometru-pistol este suficient, un scanner termic este ideal la organizații mari; cereți administratorilor clădirilor să instaleze unul.

„Epidemiologul de serviciu” va fi instruit cum să interpreteze rezultatele și asupra măsurilor pe care trebuie să le ia.

3. Creați o cultură de a) distanțare individuală, b) etichetă respiratorie și c) igienă a mâinilor.

a) Distanțarea individuală de 1,5-2 metri este probabil mai eficientă decât masca și mănușile, pe care marea majoritate a angajaților oricum nu le folosesc corect. Regândiți pauza de fumat și pauza de masa.

Evident, distribuiți măști și mănuși pe cheltuiala voastră tuturor angajatilor.

b) Epidemiologul de serviciu trebuie să instruiască angajații să tușească și strănute în pliul cotului. Când 100% dintre angajați o vor face, atunci aveți eticheta respiratorie dorită.

c) Creați un reflex prin introducerea unei pauze fazate de spălare/ dezinfectie a mâinilor. După un timp colegii o vor face singuri. Nu uitați să cereți administratorilor clădirilor să instaleze dispensoare de săpun/ dezinfectant și covorașe cu dezinfectant.

Promovați a), b) și c) prin signalistică în toate locurile cu putinta.

4. Uniforma/echipament de servici, ideal de unică folosință. Dezinfecția totală a spațiilor o dată pe săptămână.

Doua dintre cheile de bolta ale protectiei individuale.

Uniforma/echipamentul de serviciu nu este o glumă, chiar și în clădirile de birouri, evită transportul virusului de acasă la servici și invers.

Cereți administratorilor clădirilor de birouri să facă dezinfecția totală o dată pe săptămână.

5. Refuzați ofertele pentru testare în colectivitate si stoc preventiv de medicamente.

Prima nerecomandată, a doua de-a dreptul interzisă.

Cereți sfatul unui specialist în funcție de situația din organizația voastră înainte să cedați diverselor oferte.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.