Administrație

Ciugudul nu se dezminte. A lansat o nouă aplicație smart, prin care pot fi transmise rapid sesizări

Primăria comunei Ciugud

Sătenii din Ciugud pot sesiza Primăria, în câteva secunde direct de pe telefonul mobil, printr-o aplicație prin care pot transmite orice problemă care ar putea apărea după relaxarea măsurilor anti-CoVid-19, pusă gratuit la dispoziția comunei din Alba de către o companie de software din Cluj.

„Primăria Comunei Ciugud oferă din această săptămână cetățenilor aplicația City Health care le va permite să transmită orice sesizare sau orice posibilă problemă care ar putea apărea în contextul relaxării măsurilor de prevenire și combatere a răspândirii CoVid-19. Aplicația informatică poate fi instalată gratuit pe telefonul mobil și cetățeanul poate transmite o sesizare în doar câteva secunde, mesaj care ajunge în timp real la echipa primăriei. De asemenea, pot fi transmise către cetățeni sfaturi, informări sau avertizări”, potrivit unui comunicat transmis, miercuri, Agerpres.

Potrivit sursei citate, aplicația City Health este pusă la dispoziție Primăriei Ciugud în mod gratuit de către compania de software „Life is Hard” din Cluj, în baza unui parteneriat care are ca scop testarea și îmbunătățirea acestei platforme.

„Pentru început, cetățenii din Ciugud vor avea posibilitatea de a raporta probleme care ar putea apărea în contextul relaxării măsurilor de prevenire și combatere a răspândirii CoVid-19, urmând ca ulterior să existe posibilitatea de raportări ample privind orice fel de probleme edilitare”, se precizează în comunicat.

Potrivit primarului Gheorghe Damian, accesul la orice serviciu public trebuie să însemne pentru cetățean doar un simplu click.

„Comuna Ciugud este un promotor activ al conceptului ‘Smart Village’ care presupune în primul rând ca administrațiile locale să devină ‘smart’ digitalizând serviciile publice oferite. Pandemia de la nivel mondial ne-a arătat în această perioadă că trebuie să facem pași rapizi spre digitalizare și să folosim tehnologia în beneficiul cetățenilor. Accesul la orice serviciu public trebuie să însemne pentru cetățean doar un simplu click. Acesta este motivul pentru care la Ciugud suntem deschiși oricărui parteneriat cu cei care vor să dezvolte sau să testeze în comunitatea noastră soluții inteligente pentru îmbunătățirea serviciilor publice”, a afirmat, potrivit sursei citate, edilul.

La rândul său, managerul general al companiei din Cluj, Erik Barna, a apreciat că Ciugudul poate fi considerat un exemplu de administrație locală inteligentă.

„Platforma City Health este un ajutor pentru orice comunitate și permite administrațiilor publice locale să relaționeze mai ușor cu cetățenii, să afle și să rezolve rapid probleme acestora. Practic, este un instrument digital util prin care administrația rămâne în contact cu cetățenii putând să primească sesizări de la aceștia, dar și să transmită anunțuri sau avertizări rapide”, a explicat Erik Barna.

Platforma City Health permite relaționarea la distanță între cetățeni și administrația locală, pentru a rezolva problemele comunității. Prin intermediul aplicației, cetățenii pot raporta (mesaje text, poze – inclusiv cu geolocație) problemele cu care se confruntă și pot solicita mai ușor asistență din partea administrației, inclusiv când au nevoie de suport în situații speciale, precum izolarea la domiciliu.

Administrația locală preia solicitările simplu, prin notificările din platformă, și poate interveni pentru rezolvarea situațiilor sesizate.

„În contextul crizei actuale, cetățenii au la dispoziție în aplicația mobilă categoria de raportări speciale Coronavirus prin care pot sesiza situații în contextul pandemiei și pot solicita ajutor administrației locale”, mai arată sursa citată.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.