Administrație

Aiudul dezvoltă aplicații informatice de interes local cu bani europeni

Primăria municipiului Aiud anunță că va dezvolta o serie de aplicații informatice cu o finanțare europeană. Miercuri, primarul Oana Badea a semnat contractul de finanțare în valoare de 2.682.678,43 de lei.

Din aceștia bani vor fi finanțați trei aplicații.

Prima dintre ele va servi serviciului municipal de poliție locală. Este vorba despre o aplicație mobilă care va permite consultarea în timp real a informațiilor din bazele de date ale Primăriei, sprijinind activitățile de control pe teren. Aceste informații se pot referi la autorizații comerciale, autorizații de ocupare domeniu public, autorizații de construcții, contravenții (amenzi și avertismente), permițând emiterea de rapoarte pe perioade, birouri/agenți, stări, încadrări juridice, precum și evidența comunicării acestora. De asemenea, aplicația va mai permite consultarea evidenței fișelor de intervenție, documentând situațiile în care intervin echipajele Poliției Locale. Ea va cuprinde și instrumente de planificare (posturi fixe și echipe de patrulare proprii sau mixte) și raportare specifică activității de Poliție Locală, precum și verificarea permiselor de libera trecere.

O altă aplicație de prelucrare automată a datelor şi gestionarea informațiilor din domeniul ajutoarelor și serviciilor sociale va asigura accesul la Evidența persoane, la monitorizarea dosarelor depuse de cetățeni pe tipuri de ajutoare sau servicii sociale. În plus, ea va oferi posibilități de căutarea a dosarelor, persoanelor beneficiare de unul sau mai multe ajutoare sau servicii sociale. Autoritățile spun că ea va permite și gestionarea în mod unitar a datelor personale și veniturile acestora pentru toate tipurile de ajutoare sociale. Aplicația va permite realizarea calcului ajutoare sociale lunare în funcție de parametrii lunari, venituri și alte criterii în funcție de tipul de ajutor social acordat. Nu în ultimul rând, aplicația va da posibilitatea generării automate a dispozițiilor, referatelor și comunicărilor după sabloane definite și posibilitatea modificării de către operator. Listarea dispozițiilor de acordare, respingere, modificare, suspendare, încetare a unui dosar.

Cea de a treia aplicație informatică pentru care s-a semnat contractul de finanțare urmărește implementarea unei soluții de gestiune integrată a activităților consiliului local, care va include și un sistem de conferință audio/video.

Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.