Național

Fără autostrăzi noi. În trimestrul al doilea nu s-a deschis niciun segment nou de drum de mare viteză

Cele mai importante promisiuni pentru 2020 s-au făcut pentru autostrada A10 Sebeș – Turda

România nu a deschis niciun segment nou de autostradă în trimestrul al doilea din 2020, în ciuda promisiunilor făcute de autorități.

Cele mai importante promisiuni pentru 2020 s-au făcut pentru autostrada A10 Sebeș – Turda, acolo unde ar fi trebuit să fie deschise două tronsoane noi de drum de mare viteză.

Pe autostrada A10 sunt deschise circulatiei loturile 3 (Aiud – Decea, 12,45km) și 4 (Decea – Turda, 16,30km). Loturile 1 și 2 ar fi trebuit să fie deschise în 2019, dar au fost amânate pentru finalul lui 2020, un termen care ar putea să fie depășit.

Situația nu este bună nici pe A3 București – Borș

Într-o analiză realizată de site-ul 130km.ro este prezentată și situația la zi de pe A3 București – Borș, una dintre cele mai dorite autostrăzi de români.

Primul tronson, București – Ploiești, este deschis integral circulației. Pe următorul tronson, Ploiești – Brașov, singurul contract alocat rămâne cel pentru segmentul Râșnov – Cristian (6,30km, termen de deschidere: 2020), unde lucrările sunt în desfășurare și avansează bine.

Tronsonul Brașov – Târgu Mureș este eliminat din planurile guvernului, acesta fiind înlocuit cu traseul Sebeș – Turda de pe autostrada A10. Pe următorul tronson, Târgu Mureș – Gilău, este deschisă circulației secțiunea Câmpia Turzii – Gilău, iar pe traseul Câmpia Turzii – Târgu Mureș sunt deschise lotul 2 Târgu Mureș – Ogra (între Ungheni și Ogra, 10,11km) și lotul 1 Ogra – Câmpia Turzii (între Ogra și Iernut, 3,60km). Există lucrări în derulare pentru toate celelalte loturi ale traseului Câmpia Turzii – Târgu Mureș, cu termene de deschidere estimate în 2020 și 2021.

Pe ultimul tronson al A3, Gilău – Borș, este deschisă circulației secțiunea Gilău – Nadaselu (9,47km), iar segmentul următor, Nadaselu – Mihaiesti, este în curs de licitare. Pentru secțiunea Mihaesti – Suplacu de Barcău există licitații lansate pe patru din cinci loturi, iar lotul lotul 3B2 Zimbor – Poartă Salajului este în curs de execuție, cu contract semnat în iunie 2020 și termen de finalizare în 2023. În fine, există lucrări în execuție pentru două din cele trei loturi ale secțiunii Suplacu de Barcău – Borș: Chiribis – Biharia (28,55km) cu termen de deschidere în 2022 și Biharia – Borș (5,35km) cu termen de deschidere în 2020; lotul Suplacu de Barcău – Chiribis este în curs de re-licitare.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.