Mozaic

Ministrul promite marea cu sarea, dar lucrările pe Autostrada Transilvania sunt oprite

Specialiștii de la Asociația Pro Infrastructură (API) oferă o serie de date și propuneri pentru deblocarea lucrărilor pe anumite tronsoane ale Autostrăzii Transilvania (A3).

Reprezentanții organizație nonguvernamentale pentru infrastructură susțin că ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, aflat în plină campanie electorală, „pictează un tablou extreme de optimist” cu privire la stadiul proiectelor de pe Autostrada Transilvania, între capătul existent de la Nădășelu și granița cu Ungaria, la Borș.

Nu se mai lucrează pe niciun tronson între Nădășelu și Borș!

În schimb, specialiștii vin – „din respect pentru opinia publică care în general nu apreciază coafarea realității” – cu câteva date factuale și cu propuneri de deblocare pentru ministrul Lucian Bode, dar și pentru Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

  • La preluarea mandatului de ministru, în noiembrie 2019, se lucra pe un singur tronson al acestui proiect, respective Biharia-Borș (5,3 km). Astăzi, nu se lucrează pe niciun tronson.
  • Licitația pentru sectorul Suplacu de Barcău-Chiribiș (26 km) a fost anulată în decembrie 2019 și nu a fost relansată nici până astăzi.
  • Pe tronsoanele Suplacu de Barcău-Nușfalău (13,5 km) și Zimbor-Mihăiești-Nădășelu (30 km), lansate în licitație în martie 2019, încă nu există vreun câștigător declarat.
  • Pe tronsonul Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău (41 km) ce conține tunelul Meseș de aproape 3 km lungime, Lucian Bode „amenință” cu lansarea iminentă a licitației din mai 2020, însă nu a fost lansată încă.
  • Exproprierile pentru toate tronsoanele dintre Mihăiești și Suplacu de Barcău (80 de km în județul Sălaj) nu au fost lansate pe circuitul birocratic.

Doar două vești bune pe Autostrada Transilvania!

În categoria veștilor bune, specialiștii includ finalizarea și recepționarea lucrărilor pe „ciotul” de 5,3 km dintre Biharia și Borș în data de 30 iulie. Deschiderea circulației este estimată „în tandem” cu vecinii de la vest, în data de 4 septembrie 2020.

De asemenea, o altă veste bună este semnarea contractelor de proiectare și execuție pe tronsoanele Biharia-Chiribiș (28,5 km) și Zimbor-Poarta Sălajului (12 km). „Însă, acest ultim tronson nu va putea intra în execuție în toamna acestui an, cum afirmă domnul ministru, în lipsa exproprierilor”, avertizează API.

„Solicităm domnului Bode să se implice mult mai activ în deblocarea cu adevărat a problemelor de pe Autostrada Transilvania: lansarea pe circuitul birocratic a exproprierilor din județul Sălaj, lansarea licitațiilor pentru tronsoanele Suplacu de Barcău-Chiribiș și Nușfalău-Zalău-Poarta Sălajului, anunțarea cât mai rapidă a câștigătorilor și semnarea contractelor pe sectoarele Zimbor-Mihăiești-Nădășelu și Suplacu de Barcău-Nușfalău”, solicită reprezentanții Asociației.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.