Administrație

PNL descoperă calea ferată. O rețea feroviară metropolitană pentru Alba

Autoritățile locale din mai multe oraşe şi municipii din Alba vor să se asocieze şi să încheie un parteneriat cu Compania Națională Căile Ferate Române şi Autoritatea pentru Reformă Feroviară în vederea depunerii unui proiect pentru a atrage fonduri europene necesare dezvoltării unei rețele feroviare metropolitane în județ.

În cadrul unei conferințe de presă desfăşurate sâmbătă la sediul PNL Alba, la care au participat şi actualii edili din Alba Iulia, Blaj, Cugir şi Sebeş, precum şi directorul Agenției pentru Dezvoltare Regională Centru, Simion Crețu, europarlamentarul Mircea Hava a vorbit despre justificarea implementării unui astfel de proiect, care ar urma să fie depus pentru obținerea de finanțare pe Programul Operațional Transport.

Hava a anunțat că ar urma să fie încheiate parteneriate între autoritățile publice locale interesate, în cazul de față între administrațiile locale Alba Iulia, Sebeş, Cugir, Blaj, Teiuş, Aiud, Ocna Mureş şi Consiliul Județean Alba, şi Compania Națională Căile Ferate Române şi/sau Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Potrivit celor prezentate la conferința de presă, conform unui studiu din 2017 al Băncii Mondiale, în Zona Urbană Funcțională (ZUF) Alba Iulia există circa 150.000 de navetişti, adică aproximativ 27% din populația ocupată totală.

ZUF Alba Iulia are peste 113.000 de locuitori, iar dacă se adaugă şi zona Sebeş – Cugir se poate vorbi de o aglomerare urbană de peste 150.000 de locuitori. Adiționarea zonelor Aiud – Teiuş – Blaj – Ocna Mureş ar genera o masă demografică deservită crescută cu încă cel puțin 80.000 de locuitori, au spus edilii.

Rata navetismului din ZUF Alba Iulia e una dintre cele mai mari din țară (locul 5, după Piteşti, Ploieşti, Deva şi Târgovişte).

Mircea Hava a vorbit despre necesitatea transportului ieftin, sigur şi optimizat al forței de muncă între centrele urbane şi ariile urbane funcționale ale acestora, cât mai aproape de platformele industriale locale sau de instituțiile publice şi activitățile comerciale, precum şi despre nevoia de integrare a acestui tip de transport cu transportul public local şi județean de călători.

Ca timp de materializare, europarlamentarul a avansat o durată de cel puțin patru ani.

PUBLICITATE

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.