Național

Se schimbă ordinea la vaccinarea anti-CoViD-19. Angajații Parlamentului, în etapa a 2-a, HoReCa mai așteaptă

Ordinea pentru vaccinarea anti-CoViD-19 a suferi câteva modificări. Angajații Parlamentului vor intra în etapa a doua, în timp ce personalul din HoReCa în etapa a treia.

Guvernul a aprobat miercuri, 21 ianuarie, Hotărârea prin care noi categorii de persoane vor fi imunizate în etapa a 2-a din campania de vaccinare desfășurată la nivel național.

Conform Hotărârii, casierii, angajații magazinelor de tip retail alimentar, personalul navigant român maritim și fluvial, personalul român care își desfășoară activitatea pe platforme marine (eoliene, gaz, petrol), personalul român care își desfășoară activitatea pe unități mobile de foraj marin (nave tip FPSO și nave tip FSU) se vor vaccina în etapa a 2-a.

Tot în etapa a doua se regăsesc și angajații din Parlament, dar și persoanele încadrate într-un grad de handicap, persoane imobilizate, persoane imunodeprimate, dar și însoțitorii lor care locuiesc la același domiciliu. În etapa a 2-a vor fi vaccinate și persoanele fără adăpost.

Sportivii olimpici și stafful tehnic vor fi vaccinați în etapa a 2-a după ce autoritățile japoneze au anunțat că la Jocurile Olimpce de la Tokyo, programate în vara lui 2021, vor putea participa doar sportivii care s-au imunizat.

În etapa a doua de vaccinare vor mai fi imunizate persoanele care lucrează în domeniul pompelor funebre, protecția copilului, serviciul public de asistență socială, asistenții maternali, dar și lucrătorii agricultură și din industria alimentară de alimente esențiale.

Ce categorii intră în etapa a 2-a de vaccinare

Pe lângă categoriile menționate mai sus, în etapa a 2-a din campania de vaccinare vor mai intra:

  • personal-cheie din instituţiile statului, Parlament, Curtea Constituțională, Administrația Prezidenţială, Guvern, Consiliul Economic și Social, Avocatul Poporului,
  • Consiliul Legislativ, Banca Națională a României, ministere și instituţii subordonate acestora
  • personalul în activitate din cadrul instituțiilor din sistemul național de apărare națională, ordine publică, securitate națională și al autorităţii judecătorești, executorii judecătorești, interpreții și traducătorii autorizați de Ministerul Justiției, avocații înscriși în tabloul avocaților întocmit potrivit Legii nr.51/1995 pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările și completările ulterioare, membrii Uniunii naționale a notarilor publici, precum și membrii din România în Parlamentul European.
  • personalul din cadrul direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului/serviciul public de asistență socială care își desfășoară activitatea în relație
  • directă cu beneficiarii, asistenții maternali, asistenții personali și asistenții personali profesioniști;
  • personalul din administrația publică locală;
  • personalul din Administrația Națională de Meteorologie
  • membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare de carieră și reprezentanțelor organizațiilor internaționale din România, inclusiv membrii de familie care îi însoțesc, deținători de cărți de identitate special emise de Ministerul Afacerilor Externe;
  • personalul civil și militar care urmează să execute misiuni în afara teritoriului național, inclusiv membrii de familie care îi însoțesc la post, anterior plecării în misiune;
  • inspectorii sociali și personalul care își desfășoară activitatea în relația directă cu beneficiarii din cadrul Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială și a structurilor subordonate acestora.
  • personalul Curții de Conturi a României și ai camerelor de conturi judeţene și a municipiului București
  • personalul din cadrul aparatului central și local al Consiliului Concurenței
  • personalul sanitar veterinar care lucrează în cabinete medicale veterinare

Angajații din HoReCa, programați în etapa a 3-a

Persoane care își desfășoară activitatea în cadrul unor unități, operatori economici cu risc ridicat de infectare al personalului propriu și al persoanelor deservite, din următoarele domenii de activitate:

  • lucrătorii din Industria extractivă,
  • lucrătorii din Industria prelucrătoare
  • lucrătorii din Hoteluri și restaurante
  • lucrătorii din domeniul de întreținere corporală, coafură și alte activități de înfrumusețare
  • lucrătorii din domeniul spectacole, activitati culturale și recreative
  • lucrătorii din sistemul financiar, bancar și din domeniul asigurărilor, cu precădere a celor care au contacte directe cu publicul și a celor care prestează servicii esențiale de plăți, administrare cont și investiții și operează infrastructuri critice naționale, precum și personalul critic de suport al acestora;
  • persoanele cazate în centrele regionale de proceduri și cazare ale solicitanților de azil aflate în subordinea Inspectoratului General pentru Imigrări.
  • persoanele cazate în centrele pentru cazarea străinilor luați în custodie pubIică aflate în subordinea Inspectoratului General pentru Imigrări.
  • persoane private de libertate;persoane care asigură infrastructura de comunicații;
  • lucrătorii din domeniul muzeal și al colecțiilor publice;
  • lucrătorii din biblioteci.
  • populaţia adultă, alte categorii decât cele prevăzute anterior
  • populaţia pediatrică, în funcţie de evoluţia epidemiologică și de caracteristicile vaccinurilor aprobate pentru utilizarea la persoanele cu vârsta sub 18 ani.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.