Economie

Ritmul de lucru pe lotul 2 al Autostrăzii A10 a scăzut din nou. Concluziile API sunt „de-a dreptul îngrijorătoare”

Asociația Pro Infrastructură (API) a realizat joi, 4 martie, o nouă filmare cu drona pe șantierul lotului 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda iar concluziile acesteia sunt, potrivit reprezentanților asociației „de-a dreptul îngrijorătoare”.

Concluziile trase la fața locului nu sunt doar dezamăgitoare, ci de-a dreptul îngrijorătoare, constată reprezentanții celei mai importante organizație nonprofit din România care monitorizează proiectele majore de infrastructură de transport.

„Ritmul de lucru al companiei Aktor este cel puțin descurajant. După ce în ultimele luni se părea că lucrurile reveniseră la un nivel ce ne dădea speranțe, situația s-a agravat brusc în ultima săptămână”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a organizației.

„Conform detaliilor aflate de echipa API din teren, problemele financiare ale companiei Aktor (cauzate de conflictele interne dintre acționarii principali ai companiei-mamă Ellaktor din Grecia) s-au reflectat direct și rapid asupra șantierului din România. De exemplu, cantitatea de motorină disponibilă pentru ziua de ieri pe șantier pentru utilaje și echipamente a fost de numai 4.000 litri. Adică suficientă pentru cel mult 20 de autobasculante și câteva excavatoare/buldozere, raportat la un lot cu lungimea de 24,25 de km”, explică reprezentanții API.

„Iar asta se întâmplă exact acum, când condițiile meteo sunt cele mai prielnice pentru orice șantier – se pot realiza lucrări de toate tipurile, de la terasamente la structuri de beton”, se mai comentează în postarea citată.

În condițiile actuale, perspectiva ca pe acest lot să se poată circula până la sfârștul anului 2021 este tot mai puțin probabilă, ținând seama de volumul și complexitatea lucrărilor care au mai rămas de executat, explică reprezentanții asociației.

„Stadiul fizic al șantierului se apropie de 80%, nu mai există blocaje birocratice semnificative, astfel că solicităm CNAIR să reacționeze la indolența constructorului care a prezentat până acum peste 25 de revizii ale programului de finalizare, bineînțeles toate nerealiste, mincinoase, ultima dată de predare propusă fiind 25.06.2021”, concluzionează reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.