Administrație

Podul Minciunilor din Blaj va avea cinci benzi și două trotuare acoperite

Podul Minciunilor din Blaj, un obiectiv construit în urmă cu peste 50 de ani și despre care autoritățile locale susțin că, în urma modernizării, va fi una dintre cele mai spectaculoase construcții din România, va fi reabilitat de către o firmă din localitatea Șelimbăr, județul Sibiu, printr-o investiție de peste 1,7 milioane de lei.

„Am semnat contractul de proiectare și de execuție pentru reabilitarea și modernizarea Podului Minciunilor. Astăzi, la sediul Primăriei Municipiului Blaj, am semnat contractul pentru ‘achiziție proiect tehnic și execuție lucrări – Realizare pasaj superior peste calea ferată (Podul Minciunilor)’, cu câștigătorul licitației, Retter Projectmanagement SRL Șelimbăr”, a anunțat miercuri, pe Facebook, primarul Gheorghe Valentin Rotar.

Potrivit edilului, valoarea contractului este de 1.749.709,85 lei, fără TVA, iar termenul de realizare este de șase luni pentru proiectare și de 18 luni pentru execuția lucrărilor.

„Prin semnarea acestui contract, facem un nou pas în vederea realizării unei investiții foarte importante pentru Blaj, care va rezolva dificultățile create de traficul rutier din zonă. Noul pod va avea cinci benzi de circulație rutieră și două benzi pentru circulația pietonală (trotuare acoperite și încălzite) și va fi una dintre cele mai spectaculoase construcții din România, cu soluții arhitecturale contemporane care respectă patrimoniul existent în zonă”, a arătat primarul Rotar.

Podul Minciunilor face legătura între zona centrală și cartierul Hulă și asigură conexiunile rutiere pe DJ 107 pe direcțiile Târnăveni, Târgu Mureș și Alba Iulia, iar pe DN 14 B, pe direcțiile Mediaș, Sibiu, Alba Iulia și Cluj-Napoca.

Construit în 1969, podul a intrat în proprietatea publică a municipiului printr-o hotărâre de guvern adoptată anul trecut, la peste patru ani de când autoritățile locale au început demersurile în acest scop.

Podul nu a fost cuprins de CFR în proiectul european de reabilitare a coridorului IV paneuropean și, ca atare, acest fapt a adus Blajul în situația de a face din preluarea podului în proprietatea comunității „un obiectiv major”.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.