Educație

Ministrul Educației își dorește ca, de la anul, corectarea la evaluări să fie informatizată

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat joi seara, la Digi 24, că își dorește ca anul viitor la evaluările la clasa a II-a, a IV-a, a VI-a și la Evaluarea Națională să se aplice corectarea informatizată la nivel de item, urmând ca profesorii corectori să evalueze on-line.

„Dacă tot am introdus acest sistem apropiat de Bologna, cu acest barem fragmentat în care se punctează fiecare răspuns bun sau greşit din partea elevilor, următorul pas ar fi corectarea informatizată la nivel de item”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul a afirmat că își dorește „insistent” acest lucru.

„Există deja un pilot, sunt colegi cu inițiativă, nu e o inițiativă instituționalizată a ministerului, ci o serie de colegi au demarat la nivelul evaluării în clasa a VI-a acest proiect pilot, evaluări la matematică – științe, cărora să le fie alocat câte un cod pe fiecare item și să fie culese rezultatele pe fiecare item, în așa fel încât am o imagine mult mai clară asupra a ce nu a mers și ce a mers bine, pentru a putea vedea ce trebuie să faci pe viitor. Itemii au competențe corespondente. În momentul în care analizăm pe fiecare item în parte, vezi că elevii sunt deficitari pe acele competențe, știi că trebuie să te concentrezi mai departe în procesul de îmbunătățire a predării tocmai pe acele competențe”, a explicat ministrul.

Sorin Cîmpeanu a adăugat că își dorește ca la anul să se implementeze acest sistem la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a și la Evaluarea Națională.

„Dacă tot vorbim de digitalizare la modul general şi ne pricepem toți la digitalizare, eu am zis un lucru mărunt. Dacă pot să fac, tot e bine într-un an şi să pilotăm, nu am pretenția să aplicăm, şi la nivel de Bacalaureat. Şi în acel moment, chiar vom şti pe fiecare competență ce nu merge şi pe ce trebuie să insistăm”, a spus ministrul Educației.

Fiecare dintre subiecte va avea propriul cod, iar lucrările vor fi scanate în fața elevilor.

„Profesorii corectori vor putea să corecteze on-line, fără să se mai cunoască între ei. Deci elimini de tot subiectivismul. În momentul în care ai diferențe mai mari de o jumătate de punct, e foarte simplu: softul semnalează că trebuie să intervină alți doi corectori, pentru că între primul și al doilea au fost diferențe mai mari de o jumătate de punct. Dar e greu să ai diferențe mai mari de o jumătate de punct dacă faci digital toată…”, a argumentat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul a arătat că nu sunt atât de mari costurile legate de scanere, undeva la un milion de euro, în condițiile în care în PNRR sunt disponibili, la capitolul Digitalizare, circa 1.130.000.000 de euro.

„Nu scanerul mă îngrijorează pe mine. (…). Sunt 7.000 de săli în 3.850 de centre de examen, cu 150 de euro, nu știu, un scaner, asta înseamnă un milion de euro. În PNRR avem pentru digitalizare 1.130.000.000. Vorbim că e mult un milion de euro? (…). Problema este să existe în fiecare școală un profesor competent care să poată să atribuie acel cod lucrării și mai departe să știe să scaneze”, a susținut Cîmpeanu.

În opinia ministrului Educației, principala problemă ar fi cea umană.

„Asta este principala problemă. Văzând modul în care au decurs lucrurile în fiecare zi de examen și erorile, nu incidente majore, dar erori la care nici măcar nu m-aș fi putut gândi că s-ar putea întâmpla ca un coleg profesor să gândească în acel fel. (…). Am ajuns la concluzia că nu în toate școlile există personal calificat să îți facă aceste lucruri simple, să scaneze și să atribuie un cod. (…). Realitatea ne-a arătat, prin incidentele semnalate, (…), că nu în toate școlile există un profesor desemnat care să aibă competențe digitale de nivel…”, a mai declarat ministrul Sorin Cîmpeanu.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.