Administrație

Reorganizarea Primăriei Alba Iulia va aduce o economie anuală de 300.000 de euro la bugetul instituției

Mai multe posturi de conducere din Primăria Alba Iulia vor fi eliminate, cele mai multe la Poliția Locală, pe baza unei reorganizări votate, marți, de către Consiliul Local, urmând să se facă o economie de aproape 300.000 de euro pe an.

„În urma auditului efectuat la nivelul Primăriei municipiului Alba Iulia, am putut să ajungem la o serie de concluzii obiective, prin care vom reuși să eficientizăm activitatea instituției, chiar dacă asta va însemna ca unii angajați să își găsească un alt job. În urma unei prime reorganizări, votată, astăzi, de către Consiliul Local Alba Iulia, vor fi eliminate mai multe posturi de conducere și vor fi desființate astfel mai multe Birouri, urmând ca acestea fie să se transforme în simple compartimente, fie să dispară cu totul”, a transmis, marți, pe pagina sa de Facebook, primarul Gabriel Pleșa.

Edilul susține că economia care se va resimți la bugetul local este de 1.419.144 de lei pe an, urmând ca Primăria Municipiului Alba Iulia să renunțe la 8 posturi de conducere, 5 dintre acestea fiind din aparatul de specialitate al primarului.

„Cealaltă problemă care rămâne nerezolvată este continuitatea mai multor departamente, unde avem nevoie să formăm urgent profesioniști care să asigure pe mai departe o funcționare normală sau chiar să dinamizăm și mai mult activitatea, în raport cu cetățenii urbei. Avem foarte multe așteptări de la toți angajații primăriei și ne dorim ca aceștia să înțeleagă faptul că sunt în slujba fiecărui cetățean și că aceștia trebuie tratați cu respect, la fel cum regretăm că unii dintre actualii angajați ne vor părăsi”, a menționat Gabriel Pleșa.

Potrivit primarului, sunt și departamente „deficitare”, unde ar fi nevoie de specialiști „foarte bine pregătiți”.

„Tocmai din acest motiv, am propus spre înființare Biroul de Digitalizare, structură prin care ne dorim să angajăm profesioniști care vor ajuta la digitalizarea serviciilor primăriei. Sperăm să rezolvăm acest deficit de personal și să găsim profesioniști adevărați, dornici să îmbunătățească imaginea administrației publice locale”, a subliniat edilul din Alba Iulia.

Acesta a precizat că majoritatea reducerilor de personal vor fi făcute la Poliția Locală, care se va transforma în Serviciul Poliția Locală, urmând ca cele mai multe posturi de conducere să dispară definitiv.

„Albaiulienii au nevoie să se simtă siguri pe străzi, să luptăm cu fenomenul infracțiunilor și al violențelor, dar și cu cerșetoria care a invadat de câteva luni bune orașul nostru. Iar acest lucru se va face având polițiștii locali în stradă și nu prin birouri”, a opinat Gabriel Pleșa.

Acesta a enumerat și direcțiile, serviciile și birourile care vor fi desființate sau vor fi transformate în compartimente.

„Este de ajuns? Probabil că nu. Dar este un prim pas și, cu siguranță vor urma și alții, fiindcă din 6 în 6 luni avem dreptul legal să reorganizăm acest aparat birocratic stufos, pentru a deveni cu adevărat eficient și mai responsabil în interacțiunea cu albaiulienii, în slujba cărora trebuie să fie fiecare angajat din cadrul Primăriei municipiului Alba Iulia”, a conchis Gabriel Pleșa, aflat la primul mandat de primar.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.