Economie

Șeful Renault avertizează că prețul automobilelor va crește odată cu explozia costurilor

Luca de Meo, directorul general al Renault Group

Luca de Meo, numit recent director general la Renault Group, a avertizat că deficitul de semiconductori și creșterea costurilor cu energia vor conduce la majorarea prețului automobilelor, informează Reuters.

„Prețurile vor crește și mai mult în următoarele 12 luni”, deoarece producătorii de cipuri profită de avantajul oferit de deficitul de aprovizionare, a declarat Luca de Meo într-un interviu publicat joi în cotidianul spaniol „Expansion”. Potrivit lui Luca de Meo, prețurile au început deja să crească, în condițiile în care producătorii auto se concentrează pe modelele mai scumpe din cauza lipsei de semiconductori. Pe lângă lipsa de semiconductori, prețul automobilelor este influențat și de creșterea cotațiilor la oțel, gaze naturale, energie electrică, cupru și aluminiu, a adăugat directorul Renault.

Pe de altă parte, Luca de Meo a atras atenția că există riscul ca Europa să își piardă competitivitatea în fața Chinei dacă se vor face progrese mult prea rapide în domeniul automobilelor electrice. „Dacă Europa devine continentul cu cele mai multe automobile electrice, va deveni un teren de cucerit pentru chinezi. Ei sunt mai competitivi pe segmentul automobilelor electrice, decât pe segmentul automobilelor cu motoare pe combustie. Din acest motiv, dacă vom avea cele mai stricte reglementări în termeni de emisii poluante și ne vom concentra pe automobilele pe baterie, chinezii se vor uita spre Europa în loc de SUA”, susține Luca de Meo în interviul pentru „Expansion”.

În ultimele luni, constructorii de automobile din întreaga lume au fost forțați să reducă ritmul producției din cauza problemelor în aprovizionare cu semiconductori. Odată cu revenirea cererii de consum, constructorii de automobile trebuie să concureze cu alte industrii mari consumatoare de cipuri, precum calculatoarele personale, smartphone-uri și obiecte conectate, care captează o mare parte din oferta de semiconductori.

În acest context, grupul Renault a fost nevoit să extindă, până la finele anului, perioadele în care activitatea celor trei uzine ale sale din Spania va fi parțial suspendată, din cauza problemelor globale de aprovizionare cu semiconductori. Un purtător de cuvânt de la Renault Spain a precizat că Renault intenționează să oprească, până la 61 de zile, producția la uzina de la Palencia, unde sunt asamblate modelele Kadjar și Megane, și până la 40 de zile producția uzinei de la Valladolid, unde este produs crossover-ul Capture. De asemenea, activitatea la uzina de motoare de la Valladolid ar putea fi suspendată până la 17 zile.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 și relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.