Mozaic

Ce rol au injectoarele și care sunt cele mai comune probleme ale acestora

Sistemul de injecție este unul dintre sistemele esențiale ale motoarelor alimentate cu carburanți fosili

Pentru a putea funcționa, orice autovehicul are nevoie de combustibil, indiferent de tipul acestuia. În cazul celor alimentate cu combustibili tradiționali – benzină sau motorină – unul dintre sistemele esențiale pentru funcționare este sistemul de injecție. Unele piese de mici dimensiuni, care se află la finalul acestui sistem, sunt injectoarele. Acestea au modalități de funcționare diferite, în funcție de tipul de alimentare a mașinii, motorul fiind alimentat fie prin portul de admisie, camera de combustie sau prin cilindri.

Care este rolul injectoarelor?

Injectorul reprezintă acea componentă a sistemului de injecție care are rolul de a pulveriza combustibil în camera de ardere, într-un jet cât mai fin, contribuind astfel la alimentarea motorului cu combustibil. În general, motoarele sunt dotate cu mai multe injectoare, care sunt controlate de un calculator de injecție – ECU – care dictează momentul și durata pulverizării.

Injectoarele sunt folosite atât pentru motoarele alimentate cu benzină, cât și pentru cele diesel, dar există destul de multe diferențe între acestea. De exemplu, în cazul unui motor pe benzină, injectoarele sunt foarte simple, având rolul de a pulveriza combustibil, pe când în cazul celor diesel, acestea sunt mai complexe și, uneori, pot îndeplini și rolul unei pompe de injecție.

Care sunt cele mai comune defecțiuni ale injectoarelor?

Cei care au un stil de condus blând și acordă atenție îngrijirii mașinii, mai ales prin alegerea unui combustibil de calitate, pot prelungi durata de viață a componentelor acesteia și, implicit, a injectoarelor. În ciuda acestor aspecte, tot există posibilitatea să se confrunte cu anumite defecțiuni. În plus, injectoarele motoarelor diesel au tendința de a se defecta mai des decât în cazul celor pe benzină, din cauza puterii pe care combustibilul folosit o are ca solvent. Benzina este un solvent foarte puternic, pe când motorina este unul slab, care conține și mulți atomi de carbon, ceea ce determină ca injectoarele acestui tip de motor să aibă mai des probleme cu depunerile de carbon.

Cele mai comune probleme pe care le pot avea injectoarele sunt următoarele:

  • murdăria – orice motor poate prezenta scurgeri de ulei, aditivi sau chiar combustibil, care determină acumularea de impurități pe injectoare, ducând astfel la o funcționare incorectă a acestora;
  • blocarea – principalele cauze care duc la blocarea injectorului sunt fie defectarea duzei prin care se pulverizează combustibil, fie acumularea depunerilor de rugină, toate aceste determinând imposibilitatea de a controla debitul de combustibil difuzat, care poate fi foarte scăzut, când injectorul este blocat pe închis, sau foarte ridicat, când injectorul este blocat pe deschis;
  • înfundarea – o altă problemă des întâlnită în cazul injectoarelor este aceea de înfundare, care este determinată de impuritățile care se găsesc în combustibil, de obicei în cel de slabă calitate, dar și de alte reziduuri care pot circula prin sistemul de injecție. În această situație, o curățare profesională a întregului sistem, realizată la un service auto, contribuie la procesul de recondiționare injectoare.

Prin urmare, șoferii trebuie să fie atenți atât la modul în care circulă, cât și la combustibilul folosit, dar mai ales la simptomele mașinii, pentru a depista din timp posibile defecțiuni.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.