Economie

Amenzi de 195.000 de lei companiile din energie care au emis facturi defectuoase

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a aplicat zece amenzi contravenționale, în valoare de 195.000 de lei, companiilor furnizoare de electricitate și de gaze naturale, în cadrul controalelor derulate de Comandamentul pentru Energie al instituției, a anunțat, luni, ANPC.

„Comandamentul pentru Energie creat de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), aflat sub directa coordonare a președintelui Mihai Culeafă și a directorului general Paul Anghel, a finalizat alte 22 de acțiuni de control la companii furnizoare de energie electrică și gaze naturale către consumatorii casnici. Ca atare, comisarii ANPC au aplicat alte 10 amenzi contravenționale în valoare de 195.000 lei, la care s-a adăugat și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii”, se menționează într-un comunicat remis Agerpres.

Printre cele mai importante abateri constatate de către comisarii ANPC se numără: nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG118/2021 începând cu 1 noiembrie 2021; furnizarea de energie electrică, fără licență; nerespectarea termenului de facturare și facturarea comasată pe două luni, iar informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea.

De asemenea, unele contracte emise nu conțineau prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu putea verifica modalitatea de calcul al compensării acordate. Totodată, comisarii ANPC au mai constatat practică comercială incorectă, în condițiile în care majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.

Conform sursei citate, Comandamentul pentru Energie își continuă verificările până pe data de 31 martie 2022.

„În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (prin poștă) sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor”, se menționează în comunicat. Totodată, pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziția consumatorilor din toată țara un număr de telefon și o adresă de e-mail dedicate.

De asemenea, în 14 ianuarie, ANPC a anunțat că a aplicat amenzi în valoare de 450.000 de lei unui număr de 27 de companii furnizoare de electricitate și de gaze naturale, în cadrul controalelor derulate de Comandamentul pentru Energie al instituției în perioada 6-13 ianuarie.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.