Administrație

64 de obiective turistice din Alba Iulia, promovate cu plăcuţe cu cod QR

Turiştii români şi străini care vizitează Alba Iulia pot afla povestea monumentelor din oraş cu ajutorul plăcuţelor cu cod QR (Quick Response), amplasate pe respectivele obiective, având astfel acces gratuit la un sistem de ghidaj turistic în timp real.

„Municipiul Alba Iulia îşi completează pachetul de «bun venit» pentru vizitatorii români şi străini cu un nou instrument de promovare turistică – plăcuţele cu cod QR (Quick Response). Iniţiativa este posibilă prin proiectul «Descoperă patrimoniul cultural din Alba Iulia prin QR Cod»”, au anunţat autorităţile locale.

Potrivit unui comunicat, în aceste zile se montează primele plăcuţe turistice pe monumente, acestea fiind amplasate în locuri vizibile şi la o înălţime care să permită scanarea codului QR cu ajutorul smartphone-ului.

Porţile Cetăţii Alba Carolina, Obeliscul „Horea, Cloşca şi Crişan”, Muzeul Naţional al Unirii, Sala Unirii, Catedrala Romano-Catolică, Catedrala Încoronării, Palatul Principilor, Palatul Apor, Biserica memorială „Mihai Viteazul”, Sinagoga sunt doar câteva dintre cele 64 de obiective pe care vor fi amplasate plăcuţe de ghidaj turistic. Toate aceste locuri vor face parte dintr-un circuit virtual uşor de urmat, la îndemâna oricărui turist român şi străin.

Astfel, cu ajutorul unui smartphone, cu conexiune la internet, disponibilă şi prin WI-FI, se scanează codul QR. Dacă telefonul nu are o aplicaţie de citire a codului instalată de către producător, trebuie descărcată una gratuită de pe internet.

„După scanarea codului QR, utilizatorul ajunge la povestea dedicată obiectivului în cauză, disponibilă în format text, dar şi audio-video. Ajuns aici, are posibilitatea de a selecta limba în care vrea să afle povestea: română, engleză, franceză sau italiană. Astfel, turiştii români şi străini au acces gratuit la un sistem de ghidaj turistic în timp real. În plus, se pot bucura de o experienţă inedită şi pot pleca din Alba Iulia cu amintiri frumoase”, menţionează comunicatul.

Promovarea patrimoniului cultural din Alba Iulia cu ajutorul plăcuţelor turistice este posibilă prin proiectul „Descoperă patrimoniul cultural din Alba Iulia prin QR Cod”, cofinanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional (AFCN). Bugetul total al proiectului este de 60.000 de lei, din care 50.000 de lei finanţare nerambursabilă şi 10.000 lei contribuţia Primăriei Municipiului Alba Iulia.

One Comment

  1. Pingback: Plăcuţe cu cod QR, montate pe 64 de obiective din Alba Iulia – Mesagerul de Alba

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.