Administrație

Primarul Pleșa susține că ar fi fost amenințat pentru că nu a semnat delegarea serviciului de transport

Primarul municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa, care spune că a aflat din presă că i s-ar fi făcut plângere penală pentru că nu a semnat contractul pentru delegarea serviciului de transport public local, susține că acest lucru ar fi provocat de faptul că ar deranja pentru că vrea „transparență totală” în cheltuirea banilor, el afirmând, totodată, că ar fi fost amenințat și supus unor presiuni.

„Am aflat, astăzi, din presă, că mi s-a făcut plângere penală. Motivul pentru care s-a ajuns aici e halucinant: deranjez pentru că vreau transparență totală în cheltuirea milioanelor de euro pentru susținerea transportului local din Alba Iulia. Astfel, împreună cu colegii din primărie, am început să evaluăm serios impactul bugetar pe care îl va avea noul contract de delegare a serviciului de transport public local”, se arată într-un comunicat transmis, marți, de primarul Gabriel Pleșa, ales în această funcție în toamna anului trecut.

Potrivit edilului, aproape 20% din bugetul local ar urma să fie plătit, în fiecare din următorii șase ani, ca subvenție/compensație pentru transportul public.

„Între 6 și 8 milioane de euro pe an se preconizează că ar fi aceste subvenții/compensații pe care ar urma să le plătim din buzunarul albaiulienilor. Şi să nu credeți că albaiulienii vor circula gratuit, ci vor plăti și ei biletul (2,5 lei – n.r.), care e mai scump decât în unele din marile orașe din România (În București costul unui bilet este 1,3 lei, în Craiova 2 lei, în Cluj-Napoca 2,5 lei)”, susține Gabriel Pleșa.

Acesta adaugă că oferta financiară depusă de compania care a câștigat licitația este “secretă” și că s-a „refuzat ca primăriile din zona metropolitană să aibă acces la ea”.

Primarul mai spune că, de aproape patru luni, municipiul Alba Iulia, care plătește 90% din subvenția/ compensația pentru transportul local în zona metropolitană, ar fi fost tratat „cu dispreț total și ținut pe marginea deciziilor”. Pleșa a declarat că la ședințele Asociației Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia – Transport Local (AIDA TL) „primarul a avut calitatea de invitat, pentru că nu s-a schimbat în statutul Asociației schimbarea reprezentantului legal”, respectiv fostul primar cu actualul primar.

„E suspectă această întârziere și este o bătaie de joc pentru albaiulienii care plătesc milioane de euro pentru transportul local, fără a avea pârghiile unui control riguros al cheltuielilor. (…). În aceste condiții, am fost în imposibilitatea de a semna un contract pentru delegarea serviciului de transport public, deoarece nu aveam calitatea legală să fiu reprezentantul Municipiului Alba Iulia în asociația care a organizat licitația. Până mai zilele trecute, Municipiul Alba Iulia era reprezentat în AIDA TL de domnul Paul Voicu, deși domnia sa nu mai este primar (în Alba Iulia – n.r.) de aproape patru luni. De asemenea domnul Voicu Paul era președintele asociației, iar în lipsa acestuia interimatul a fost preluat de un coleg primar de comună, în condiții neclare și fără a ști sigur dacă are delegate legal toate prerogativele funcției”, mai transmite Pleșa.

El și-a exprimat încrederea că justiția va face lumină în acest caz.

Pleșa a mai afirmat că nu va răspunde public „amenințărilor primite în ultima perioadă, public sau voalat”, din cauză că nu ar fi semnat contractul pentru delegarea serviciului de transport public local.

Primarul a lansat public solicitarea organelor competente ale statului să se autosesizeze cu privire la „presiunile fără margini care se fac în această perioadă asupra conducerii municipiului Alba Iulia” și să verifice “legalitatea celei mai mari licitații pentru transportul local, desfășurată în ultima perioadă în România”.

Conducerea Societății de Transport Public (STP) Alba Iulia a anunțat marți că a formulat plângere penală împotriva lui Gabriel Pleșa. Totodată, societatea a notificat Consiliul Local să procedeze de îndată la plata facturilor, în cuantum total de peste 1,8 milioane de lei, pentru serviciile prestate în perioada noiembrie 2020 – ianuarie 2021.

Aceasta îl mai acuză pe Pleșa că ar „promova interese ascunse și ilegale, ale celor care se află în realitate în spatele său”.

„În realitate, dl. Pleșa urmărește ca persoanele din spatele său să procedeze în mod nelegal și prin eludarea unei licitații pentru efectuarea transportului public în municipiul Alba Iulia. (…). …nu se poate susține, cum în mod eronat afirmă dl. Pleșa, că s-ar frauda fondurile publice și că transportul în municipiu ar fi prea scump”, susține conducerea STP Alba Iulia.

STP a încheiat un contract cu Municipiul Alba Iulia în anul 2012, care a ajuns la termen în ianuarie 2021. Potrivit conducerii firmei, în 7 ianuarie a fost încheiat un nou contract, „în mod legal”, prin Hotărârea AGA AIDA -TL.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.