Economie

2020, un an cu multe provocări și împliniri pentru Fabrica de lactate Torockoi. Ce ne așteaptă în 2021! (P)

Cu siguranță ați mai auzit până acum Fabrica de lactate Torockoi, din Colțești, jud. Alba. Aici se produc unele dintre cele mai gustoase și calitative brânzeturi maturate din România. Fabrica și-a început activitatea în anii ‘90, iar de atunci a continuat să încânte iubitorii de brânzeturi maturate și lactate proaspete cu arome și texturi noi.

În portofoliul lor regăsim o varietate de brânzeturi maturate foarte apreciate de consumatori. Apuseni, Trascău, Trapist și Tilsit sunt cele patru brânzeturi maturate premium din gama Torockoi. Pe lângă acestea, vă mai puteți bucura și de o selecție de 8 tipuri de brânzeturi maturate cu condimente, precum cele cu: nucă, trufe, cimbrișor, busuioc, levănțică, piper roșu, ardei și chilli. La categoria brânzeturi extra-maturate, Torockoi prezintă Parmezanul de Trascău și Puturoasa de Trascău, două specialități cu gust intens.

Dar la Fabrica de lactate Torockoi nu găsiți doar produse maturate. Din gama lor de lactate, apreciate sunt și smântâna adevărată din lapte de vacă 100% românesc, untul de casă sau produsele tartinabile, precum brânza topită cu smântână sau cremele de brânză cheddar cu ceapă și chimen. Nici produsele tradiționale nu lipsesc, la Fabrica de Colțești se produc cu grijă și brânza de burduf românească, telemeaua sau brânza proaspătă de vaci.

2020: un an cu provocări, dar și cu împliniri pentru echipa Torockoi

Anul 2020 a fost un an plin cu încercări pentru producătorii locali, printre care se numără și Fabrica de Lactate Torockoi. Unii au reușit să treacă cu bine peste aceste încercări, menținându-se pe piață, în schimb, pentru alți mici producători locali, pandemia de Covid19 a fost și lacătul afacerii. Am fost curioși să vedem ce a însemnat pentru echipa Torockoi anul 2020, cum au trecut peste această perioadă, dar și ce planuri au pentru anul 2021.

„Anul 2020 a fost un an cu foarte multe provocări, cu multă incertitudine, cu perioade de agitație și perioade în care lucrurile au început să se miște, însă mai greu decât înainte. Totuși, dacă mă gândesc la anul 2020 ca întreg, pot spune bucuros că am avut activitate continuă la Fabrica de lactate Torockoi și am reușit în mare parte să ne atingem toate obiectivele. În ceea ce privește echipa, situația a fost mai clară, iar lucrurile s-au așezat mult mai bine. Am avut colegi pe care ne-am putut baza, rotația de personal a fost mică, iar moralul în companie a fost unul ridicat. Unul dintre cele mai importante lucruri pentru noi este că am rămas în aceași formula, echipa Torockoi este întreagă”, a spus Marius Chiorean, property manager la Torockoi.

Vânzările Torockoi, afectate de blocajul sectorului Horeca

Numele de Torockoi este de mai bine de 20 de ani pe piață, fiind renumiți în special pentru brânzeturile maturate din lapte de vacă 100% românesc. 2020 nu i-a lăsat pe gurmanzi fără brânzeturile lor preferate, ba din contra. Deși producția de lapte a crescut mult în primele luni ale anului, trecut, nu la fel a fost și în cazul vânzărilor de produse lactate.

„Lunile Aprilie – Mai au fost cele mai dificile pentru Fabrica de lactate Torockoi. Atunci ne-am confruntat cu cea mai mare provocare în ceea ce privește producția. Cantitatea de lapte din ferme a crescut brusc, însă vânzările au început să scadă semnificativ, ceea ce a dus la încărcarea spațiului de depozitare la maxim. Câteva provocări ne-au încercat și pe partea de distribuție, unde trebuia să ținem sub control cheltuielile logistice cu desfacerea, în condițiile în care segmentul Horeca a fost închis periodic. Mașinile mereu cu mai puțină marfă, iar banii au fost mai greu de recuperat din piață. Și partenerii noștri au fost foarte afectați de schimbările din piață, însă am căutat constant să găsim soluții punctuale pentru nevoile lor. Putem spune că în acest an partenerii din comerțul tradițional au avut rezultate mult mai bune decât cei din Horeca, noi în mare parte deservind ambele categorii”, ne-a explicat Marius Chiorean.

Produsele lactatele Torockoi, foarte căutate de clienți în 2020

De-a lungul timpului, produsele lactate Torockoi au fost puse pe mesele a sute, mii de iubitori de brânzeturi. Calitatea și gustul lor atât de apreciat a creat în jurul companiei o comunitate de clienti loiali.

„Ne-am bucurat de susținerea clienților noștri, asta ne-a ajutat enorm. Zi de zi am primit comentarii și mesaje pe rețelele sociale. Primeam mesaje de apreciere, dar și foarte multe mesaje în care comunitatea se interesa unde poate găsi produsele noastre în anumite localități. Avem totuși și un regret pentru 2020. Ne pare rău că nu am putut participa la Târgurile de Crăciun, acolo unde an de an ne întâlneam direct cu sute de fani ai brânzeturilor Torockoi”, ne-a mai mărturisit Marius Chiorean.

Brânza Apuseni, Brânzeturile cu Condimente și Brânza Burduf, preferatele clienților în 2020

Am fost curioși să aflăm care au fost și cele mai vândute produse Torockoi în anul 2020, așa că l-am rugat pe Marius să ne zică un top 3 al produselor vândute anul trecut.

„Top produse au fost Brânza Maturată Apuseni, Brânzeturile cu Condimente și Brânza Burduf. Aceste categorii de lactate au performat foarte bine în 2020. Ne-am bucurat să vedem creșterea frumoasă pe care a avut-o Brânza Burduf, acesta fiind un produs cu tradiție pe meleagurile românești și un produs important în casele românilor. Faptul că populația a stat mai mult acasă, le-a dat timp să experimenteze mai multe preparate culinare, brânza fiind ingredient principal în bucătăria românească. De asemenea, sunt sigur că ne-a ajutat mult și calibrarea produselor la un gramaj de 200 de grame, o cantitate mai apropiată astfel de nevoile de consum din prezent”, a mai afirmat managerul Fabrici de Lactate din Colțești, Alba.

Planuri îndrăznețe pentru 2021

Anul 2021 se arată a fi în continuare unul incert, la fel ca si 2020, însă acest lucru nu i-a împiedicat pe cei din conducerea Fabricii Torockoi să își facă planuri de evoluție pentru acest an. Potrivit managerului general, focusul pentru 2021 va fi pe 3 direcții mari și anume: creșterea capacității de depozitare, eficentizarea procesului de gestiune a produselor si a documentelor și extinderea pieței de desfacere atât în comețul tradițional, cât și în cel online.

„Pentru anul acesta, 2021, avem multe planuri îndrăznețe, printre care cele mai importante sunt creșterea capacității de depozitare și implementarea unui program informatic care să ne ajute în operarea mai eficientă a documentelor interne legate de depozitare și producție. Un alt țel este de a avea o prezență mult mai bună pe comerțul tradițional, în special în lanțurile de magazine și băcănii. Încercăm de asemenea și crearea unor parteneriate cu diferite platforme de eCommerce care livrează produsele alimentare în condiții optime și de siguranță, direct acasă la client”, a mai mărturisit Marius Chiorean, property managerul Fabricii Torockoi.

Dacă vreți să vă bucurați și voi de gustul lactatelor Torockoi, puteți să le comandați din magazinul lor online de brânzeturi, de pe site-ul Torockoi sau puteți găsi cel mai apropiat magazin fizic de voi pe pagina acestora de Distribuție.

Apreciate de iubitorii de brânzeturi de mai bine de două decenii

Așa cum am mai spus-o, comunitatea Torockoi are la bază clienți loiali, iubitori de brânzeturi de calitate și oameni care odată ce au gustat aceste produse, le cumpără iar și iar. Mesajele de apreciere sunt nelipsite atunci când vorbim de produsele lactate Torockoi, motiv pentru care am rugat echipa să împărtășească cu noi câteva din gândurile clienților lor.

Brânzeturile Torockoi își extrag aroma din varietatea pășunilor și renumele din producția artizanală și de calitate. Ele se regasesc într-un mozaic de produse. Prin simplitate, prin varietățile captivante, tradițonalele brânzeturile din Apuseni seduc iubitorii unei bucătării pline de culoare și savoare, ei fiind cei mai exigenți solicitanți, cu cele mai rafinate și exigente cerințe pe zona palatină. Aromele și gusturile dezvăluie universuri cu ecouri pline de viață. Proaspete, se vând simplu sau îmbunătățite cu anumite condimente ce le dau diverse tipuri de savoare. Brânzeurile își datorează aroma varietății pășunilor, precum și unei producții de casă și de calitate”, mărturisește Irina, clientă Torockoi.

Amintiri din copilărie aduse în actualitate si îmbunătățite cu arome fel de fel. Si cel mai important este ca materia prima este aleasă de la fermierii nostrii, care e musai sa fie încurajați, păstrați si lăudați pentru tot ceea ce fac, fiindca nu este ușor! Si nu în ultimul rând faptul ca aveți o calitate excelentă care poate concura cu oricine! Săru’mana pentru masa”, a scris Diana într-un comentariu pe pagina de Facebook Produse Lactate Torockoi.

În sfârșit cineva produce în România brânzeturi de calitate. În sfârșit nu e doar telemea. Sunt bune rău! Trec instant! Deși nu avem acces facil la ele, de fiecare dată e bătaie pe ele și trec foarte repede. Completează excelent un vin romanesc bun”, spune Ioana, o altă clientă a produselor de la Colțești.

Dacă vreți să vă bucurați de gustul lactatelor Torockoi, puteți să le comandați din magazinul lor online de brânzeturi, de pe site-ul Torockoi sau puteți găsi cel mai apropiat magazin fizic de voi pe pagina acestora de Distribuție.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.