Economie

Programul Rabla începe pe 26 aprilie. Există interdicția de vânzare a mașinii și la Rabla Clasic

Bugetul Administrației Fondului de Mediu, instituția care finanțează programele Rabla Clasic și Rabla Plus, va fi prezentat în ședința de Guvern de miercuri, iar programul Rabla va începe pe 26 aprilie, a declarat, miercuri, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Tanczos Barna, într-o conferință de presă.

„În ședința de Guvern de astăzi vom prezenta bugetul Administrației Fondului de Mediu, instituția care finanțează Rabla Clasic și Rabla Plus. Sunt programele prin care ministerul își dorește ca parcul auto din România să fie reînnoit. Bugetul pe care îl prezentăm astăzi în Guvern are un buget dublu pentru mașinile electrice față de 2020. A fost o decizie prin care am venit în întâmpinarea tendințelor internaționale și tendințelor de pe piața românească. Primele trei luni ne-au dat dreptate, se vede că a crescut aproape exponențial numărul mașinilor electrice cumpărate în România în primele trei luni, iar acest buget, acest sprijin vine practic în favoarea celor care se gândesc dincolo de mobilitatea și confortul personal și la impactul pe care îl lasă fiecare dintre noi asupra mediului înconjurător și la reducerea emisiilor de carbon. (…) Data lansării: 26 aprilie. Avem un termen legal de 5 zile care trebuie respectat după aprobarea bugetului AFM, iar pe 26 aprilie începe Rabla Plus”, a afirmat Tanczos Barna.

Ministrul Mediului a precizat că în programul Rabla Clasic a fost introdusă interdicția de a vinde mașina nouă timp de un an.

„Programele pe care le lansăm după aprobarea bugetului, primele cu care începem, sunt Rabla Clasic, Rabla Plus și Rabla Electrocasnice. La Rabla Clasic am majorat bugetul de la 6.500 la 7.500, tichetul standard de sprijin este de 7.500 de lei în 2021. Am majorat, de asemenea, eco-bonusurile pentru hibrid și pentru mașinile care au emisii scăzute de dioxid de carbon – sub 96 de grame pe kilometru. Am dublat bugetul pentru mașinile electrice, am păstrat aceleași condiții, 45.000 de lei sprijin pentru mașinile full-electrice, 20.000 de lei pentru hibrid și am introdus și la Rabla Clasic interdicția de a vinde mașina care a a beneficiat de acest sprijin. Am constatat că au fost câteva încercări de a exporta practic subvenția din România, de a duce în alte țări mașinile care au beneficiat de Rabla Clasic și am introdus această limitare, această interdicție care era deja existentă la Rabla Plus. (…) Interdicția de a vinde mașina este pentru un an de zile”, a menționat Tanczos Barna.

Ministrul Mediului a explicat că se păstrează nemodificate condițiile de înscriere.

„Condițiile de înscriere și modul de solicitare au rămas la fel, se desfășoară online. Mai mult, am început dezvoltarea unui sistem informatic prin care persoanele juridice să fie scutite de depunerea fizică a documentațiilor, astfel încât depunerea facturilor și toate procedurile să fie derulate online”, a arătat Tanczos Barna.

Ministrul Mediului a apreciat că la începutul lunii mai va debuta și programul Rabla Electrocasnice.

„La începutul lunii mai o să fim gata cu toate procedurile și la Rabla Electrocasnice, acolo probabil că vom alege o variantă prin care să stimulăm mai mult electrocasnicele energofage, dar săptămâna viitoare venim cu datele exacte la care se lansează și programul de electrocasnice. Suntem pregătiți ca la câteva zile după aprobarea bugetului să lansăm și electrocasnicele”, a încheiat Tanczos Barna.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.