Administrație

Aplicația privind certificatele digitale CoViD ar trebui să fie disponibilă până la 1 iulie

Ionel-Sorin Bălan, șeful Serviciului de Telecomunicații Speciale

Platforma privind certificatele digitale CoViD, care vor facilita libera circulație în Uniunea Europeană, implementată în România cu suportul Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), va fi finalizată până la data 1 iulie a acestui an, a declarat, marți, directorul Serviciului, Ionel-Sorin Bălan.

„Va fi finalizat, deja au fost trecute câteva etape tehnice. Purtătorul de cuvânt a prezentat mai multe interpelări, s-au realizat teste (…). Suntem în lucru cu aplicația de portal și cu aplicația de modificare a certificatelor. Va fi gata clar până la 1 iulie”, a declarat șeful STS la Parlament, unde a fost prezent la ședința Comisiilor reunite de apărare.

El a amintit că platformele informatice dezvoltate pot permite generarea a trei tipuri de certificate: de vaccinare, de ieșire din boală și de testare.

„Se va accesa un portal. Pe acest portal, persoana care dorește descărcarea unui certificat va furniza câteva date. Aceste date vor fi verificate în sistemele informatice pe care le avem la dispoziție, respectiv Registrul Național de Vaccinare sau Coronaforms, Registrul electronic pentru vaccinare și aplicația Coronaforms pentru celelalte tipuri de certificate. După aplicarea cererii unuia dintre certificate sau mai multe, persoana care încearcă să intre în posesia unui asemenea certificat va primi în contul personal, înregistrat pe platforma informatică, acest certificat. Acest certificat poate fi ținut fie în mod electronic, pe telefonul mobil sau pe alt device, poate fi și printat și poate fi prezentat autorităților, existând, de asemenea, aplicație dezvoltată care permite verificarea autenticității documentului prezentat, datele respectiv fiind corelate cu datele de identitate din documentele personale”, a explicat directorul STS.

Ionel-Sorin Bălan a precizat că în momentul de față este în lucru un document legislativ care va explica clar modalitatea de utilizare a aplicației.

„La nivelul instituției noastre, task-urile sunt clar tehnice, acelea de a dezvolta produsele oferite. Această aplicație este dezvoltată în conformitate cu discutarea și aprobarea regulamentului european și suntem în grafic cu tot ceea ce s-a întâmplat la nivelul european”, a adăugat el.

În ceea ce privește schema de ajutor pentru HoReCa, Bălan a arătat că „nu este foarte greu operaționalizată de către STS”.

„Se lucrează conform cerințelor operaționale ale ministerului (Ministerul Economiei – nota red.) și va fi lansată atunci când ministerul va hotărî de cuviință. Este o decizie operațională și tehnică, care va fi luată împreună cu ministerul”, a subliniat el.

Șeful STS a prezentat în Parlament bilanțul activității instituției.

„Conform Legii 92/1996, STS este controlat de Parlament (…) Astăzi am prezentat bilanțul activității instituției pe anul 2020 și de asemenea principalele direcții de acțiune pentru anul 2021”, a mai precizat acesta.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.