Mozaic

Google schimbă regulile. Noi măsuri pentru protejarea copiilor și adolescenților

Google va aduce o serie de modificări produselor și serviciilor sale, care să asigure copiilor și adolescenților cu vârste între 13 și 18 ani o experiență online mai sigură, fiind vizate opțiuni din YouTube, Location History sau publicitatea online, a transmis, miercuri, compania într-un comunicat de presă.

„Google a luat întotdeauna măsuri pentru protejarea minorilor și a se asigura că experiența lor online este una sigură – de la limita de 13 ani pentru deschiderea unui cont propriu Google și instrumentul Family Link, care permite părinților să supervizeze activitatea online a copiilor, și până la YouTube Kids și programul de educație digitală dedicat copiilor Be Internet Awesome. În perioada următoare, Google va aduce o serie de modificări produselor și serviciilor sale, care să asigure copiilor și adolescenților (persoane cu vârste între 13 și 18 ani) o experiență online mai sigură”, menționează gigantul american de tehnologie.

Conform noilor modificări, în cazul YouTube, pentru tineri, setările de încărcare implicite vor fi cele cu cel mai înalt grad de confidențialitate. De asemenea, vor fi activate memento-urile pentru a lua o pauză în vizionare sau a merge la culcare, iar funcția “auto-play” va fi dezactivată pentru toți utilizatorii de sub 18 ani.

În ceea ce privește opțiunea Search, care protejează utilizatorii de conținutul matur rezultat prin căutări pe Google, aceasta va fi activată automat pentru toți utilizatorii de sub 18 ani. Până în prezent, Search era activată implicit pentru conturile minorilor de sub 13 ani, administrate prin Family Link.

Totodată, pentru Location History – o setare în contul Google care ajută produsele Google să fie mai utile – există dezactivare implicită pentru toate conturile, iar copii cu conturi supervizate nu au opțiunea de activare a acesteia. În curând, însă, niciun cont sub 18 ani nu va avea opțiunea de a activa Location History.

În plus, Google va extinde măsurile de protecție pentru a preveni afișarea reclamelor care ar putea afecta adolescenții și va bloca țintirea reclamelor pe baza vârstei, genului și interesului pentru persoanele de sub 18 ani.

Modificările anunțate vor fi implementate în produsele Google în următoarele luni, precizează compania.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.