Educație

„Prin Educație spre Vocație!”, proiect derulat de „Filantropia Ortodoxă” în sprijinul a sute de elevi

Sute de elevi din Alba au fost ajutați în perioada vacanței cu activități remediale și recreative online comune și particulare la care au luat parte, printr-un proiect al Asociației „Filantropia Ortodoxă” Alba Iulia, potrivit unui comunicat transmis Agerpres.

„În perioada vacanței prelungite, 456 de elevi din județul Alba au continuat să fie ajutați prin Proiectul «Prin Educație spre Vocație!». Educatorii au păstrat permanent legătura cu copiii, organizându-se activități remediale și recreative online comune și particulare. Toți copiii care nu au avut acces la internet au primit vizite regulate ale educatorilor, care le-au transmis sau preluat fișele de lucru adaptate fiecărui elev”, se menționează în comunicat.

Acestor copii li s-au adăugat, potrivit sursei citate, alte sute de elevi care au frecventat zilnic Centrele de zi din județ sau care au fost ocrotiți în Casele de tip familial. Mulți dintre elevi au participat la activități în aer liber și la excursii tematice.

„Cu toate restricțiile necesare acestei perioade, copiii au nevoie de continuitate în educație, au nevoie de mult mai multă grijă și dragoste din partea familiei și a educatorilor. În acest sens e necesar să găsim soluții noi, adaptate, pentru a le fi alături în îngrijorările și greutățile care li se adaugă zilnic pe umerii lor firavi. În cele 51 de centre educaționale și sociale ale Arhiepiscopiei Ortodoxe Alba Iulia, a crescut mult, în această perioadă, atenția și grija față de cei peste 1.000 de copii ocrotiți”, a declarat, potrivit comunicatului, directorul executiv al Asociației „Filantropia Ortodoxă” Alba Iulia, Daniela Truța.

În această perioadă s-a încheiat și o nouă etapă în pregătirea profesională a educatorilor din Proiectul „Prin Educație spre Vocație!”.

Sub coordonarea specialiștilor organizației „Newschool” din Norvegia, au fost însușite și experimentate metode de educație remedială și vocațională a copiilor aflați în dificultate, care au obținut rezultate spectaculoase în sistemul de învățământ norvegian. Scopul cursului a fost acela de a crește calitativ atât actul didactic, cât și demersurile formativ-educative, de a abilita profesorii să medieze procese de îmbunătățire personală la elevi, să conducă eficient procese de învățare dinspre sine însăși înspre ceilalți.

„Cursurile desfășurate au inclus interacțiuni structurate în grupul mare de profesori, sarcini de lucru în grupuri mici și sarcini individuale, au fost explorate tehnici educaționale specific modelului norvegian, aplicabile în școala din România, și modalități experiențiale de învățare pentru dezvoltarea personală și coeziunea grupului de profesori. Participanții au avut ocazia să exploreze împreună, ghidați de formatori, cum pot facilita exerciții creative care să crească motivația și să inspire creativitatea copiilor”, a explicat psiholog Nicoleta Presecan, manager de formare.

Proiectul „Educație spre vocație!” este implementat de Asociația „Filantropia Ortodoxă” Alba Iullia, în parteneriat cu Fundația HEKS/EPER România, Fundația FAER Reghin și NEWschool Norvegia, în cadrul unei finanțări prin Granturile Norvegiene în cadrul Programului Dezvoltare locală. Obiectivul proiectului este creșterea gradului de incluziune socială și menținerea în sistemul de educație a 645 de elevi în situații de risc din regiunile Centru și Nord-Vest prin crearea de activități de tipul “Şcoală după școală”.

Operator de program este Fondul Român de Dezvoltare Socială. Perioada de implementare a proiectului este de 24 de luni. Acesta are o valoare totală de 524.499 de lei.

În județul Alba, în cadrul Proiectului “Educație spre Vocație” sunt organizate 17 clase de tip „Școală după școală”, în Sântimbru, Ighiu, Țelna, Șard, Sebeș, Rădești, Berghin, Miraslău, Cugir, Aiud și Alba Iulia.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.