Mozaic

Copiii și-au petrecut cel mai mult timp pe YouTube, WhatsApp şi TikTok

Copiii au petrecut cel mai mult timp pe YouTube, WhatsApp și TikTok în această toamnă, arată datele unei analize realizate de Kaspersky.

Conținutul online de care copiii au fost cei mai interesați în toamna anului 2021 a evidențiat jocurile Genshin Impact și Poppy Playtime, în timp ce Barbie și LEGO au fost cele mai populare jucării. Coldplay a ajuns în sfera intereselor copiilor în urma unei colaborări cu trupa K-Pop BTS, arată datele noii cercetări Kaspersky Safe Kids.

„Jocurile au părut a fi cel mai popular subiect de pe YouTube în această toamnă, reprezentând 28,4% din toate interogările. Doi nou-veniți au ajuns în topul căutărilor de jocuri în acest an – Genshin Impact și Poppy Playtime. Minecraft a ajuns pe locul al doilea cu 22,4%. În plus, seria Let’s Play de la Minecraft s-a dovedit a fi mai populară decât Roblox, a cărui cotă de solicitări a fost de 5,9%. Între timp, principalele canale YouTube de jocuri au fost MrBeast, EdisonPts și Paluten”, potrivit analizei citate.

Interogările legate de muzică s-au clasat pe locul al doilea în ceea ce privește numărul de căutări YouTube, cu o cotă de 19,1%. Cei mai populari muzicieni au fost BTS, BlackPink, Lil Nas X, Ariana Grande și Twice. Datorită hitului comun My Universe cu grupul coreean BTS, Coldplay, care nu figura anterior în topuri, a ajuns brusc în sfera intereselor copiilor.

Potrivit analize Kaspersky, 12,1% din interogări au fost pentru filme, desene animate și emisiuni TV. Copiii căutau cel mai frecvent desene animate – ponderea interogărilor a fost de 56,4%. Ponderea cererilor de emisiuni TV a fost de 35,3%.

În ceea ce privește căutările legate de jucării și posibile cadouri, LEGO și Barbie au fost lideri.

Datele analizei confirmă că YouTube este cea mai populară aplicație printre copii. Kaspersky a analizat primele 1.000 de interogări de căutare ale celor mici în toamna anului 2021.

Conform statisticilor, copiii au petrecut cel mai mult timp pe YouTube în această toamnă – 31,4% din timpul total petrecut în primele 10 aplicații populare. Pe locul doi s-a situat WhatsApp, cu o cotp de 19,2%, sub un punct procentual a fost TikTok (18,8%).

Pentru a asigura copiilor o experiență online pozitivă, Kaspersky recomandă părinților să se implice în activitățile online ale copiilor de la o vârstă fragedă, astfel încât să devină un obicei și să stabilească reguli de bază clare despre ce au voie și ce n-au voie copiii online și să explice rolul acestora. Regulile vor trebui revizuite pe măsură ce copiii cresc, spun experții.

De asemenea, aceștia îi sfătuiesc pe părinți să descarce aplicații de control parental și să discute subiectul cu copiii pentru a le explica cum funcționează astfel de aplicații și de ce au nevoie de ele pentru a rămâne în siguranță online.

Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică fondată în 1997. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejați de tehnologiile Kaspersky, precum și 250.000 de companii client.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.