
Cu toate că, de cele mai multe ori cafeaua în sine alături de ceva bun de mâncat pe lângă constituie un motiv valid pentru a zâmbi, e bine să te gândești la o strategie bine pusă la punct prin care să îți bucuri clienții. De ce? Pentru că, la sfârșitul zilei, oamenii nu rămân neapărat cu amintirea gustului unui cold brew preparat cu atenție ci, mai degrabă, cu felul în care s-a simțit când l-a savurat. Atmosfera din cafenea, prietenii cu care oamenii se bucură de ea, conexiunile și discuțiile purtate, toate sunt elemente foarte importante din cultura cafelei urbane și este nevoie să fie luate în considerare atunci când te ocupi de o astfel de afacere ce are ca element comun cafeaua de specialitate.
Fiindcă o cafea bună se bea într-un mediu bun, noi venim cu câteva pro tips pentru a-ți crea acest context din care să răsară zâmbete pe fețele tuturor.
Creează un decor plăcut
Locul în care inviți oamenii să se bucure de varietatea de băuturi cu cofeină dă atmosfera generală și poate crea chiar zone de ședințe foto pentru Instagram, așa că este o oportunitate bună să îți pui amprenta. Plecând de la curățenie, care este obligatorie, gândește-te la amenajarea și decorul care să facă oamenii să se simtă bine.
Pentru a da o stare de bine, un mic acces de serotonină și dopamină, te poți baza pe cele mai simple lucruri. Lumina bună întotdeauna face oamenii mai fericiți, alături de ceva care, tactil, să dea o stare cozy: fotolii pufoase, perne și pături călduroase pentru afară, în culori care să se potrivească localului. Pentru decor, poți apela la nostalgie. Caută elemente care să aducă aminte de copilărie, de casa bunicilor sau de ceva de la școală, care să aducă aminte de o perioadă considerată, la modul general, bună. De asemenea, pentru o stare de liniște, de conexiune, poți decora cu multe plante și, dacă locul este pet – friendly, ai dat lovitura. Animalele de companie ale altor clienți sau o pisică adoptată de cafenea (ținută departe de locul unde se prepară băuturile) pot deveni mascote ale locului și au potențial terapeutic pentru clienți.
Personal fericit, clienți fericiți
Se știe deja că oamenii preiau și transmit energia, ca niște oglinzi. Dacă tu vrei să ai clienți fericiți și mulțumiți, asigură-te că oamenii care lucrează pentru tine sunt pasionați de ceea ce fac, o fac cu bucurie și muncesc cu drag. Construiește o relație sănătoasă cu angajații tăi și unește-i ca echipă, în așa fel încât atmosfera să fie bună în primul rând pentru ei. Drept consecință, clienții se vor simți bine. Nu uita să îi încurajezi, să îi recompensezi, să îi feliciți și să faci în așa fel încât pentru ei să fie o plăcere să vină la locul de muncă, astfel încât starea generală să îi facă și pe clienți să se simtă bine. Atunci când un barista zâmbește în timp ce înmânează o cafea, ai primit 100% un zâmbet de la client.
Ține cont de feedback și sugestii
Fiecare părere este validă și contează în modelarea brandului tău. Recenziile, comentariile și chiar răspunsurile la story pot fi un indicator direct al felului în care percep clienții cafeneaua ta. E bine să le iei în considerare în mare parte, mai ales când sunt constructive și pot face oamenii să se simtă mulțumiți. De multe ori, anumite sugestii de la clienți sunt idei bune și te pot ajuta să îți lărgești perspectiva, iar pentru ei poate fi măgulitor și clar încă un motiv pentru care să se reîntoarcă. Un loc care chiar pune clientul și nevoile lui pe primul plan clar pune zâmbete pe fețele tuturor.
Surprinde-ți clienții
Un mod mai special prin care poți fi „vinovat” de zâmbete poate fi un mesaj pe care îl lași lor. Nu este nimeni străin de faimoasele pahare de cafea cu mesaje ce împânzesc social media la orele dimineții. Te poți inspira din acest demers, dar o poți face în alte feluri.
De exemplu, poți gândi textele din meniu într-un mod amuzant. O metaforă, o glumă sau un inside joke care să amuze pe loc oamenii și să îi facă să vrea să comande, poate și din curiozitate. Pentru o abordare mai personalizată, un mesaj drăguț pe nota de plată poate să îmbunătățească ziua oricui. Pur și simplu, la sfârșitul notei de plată, scris cu alte litere, să se zărească un compliment, o încurajare sau o glumă. Poate și niște versuri dintr-o melodie cunoscută, un citat, o replică dintr-un film – variantele sunt nenumărate. Important este ca de la primul și până la ultimul lucru pe care îl face un om în cafeneaua ta, el să aibă motive de a zâmbi pe parcursul întregii experiențe.
Un suport bun pentru meniu de cafenea, dar și note de plată cafenea potrivite pentru planul „zâmbet” este chiar gama Wood din colecția Unika – cel mai mare producător autohton de agende, mape de meniu și articole promoționale din piele. Modelul Wood este extrem de practic și versatil, cu design tip clipboard și este realizat din piele PU, cu copertă tare, rezistentă la apă și la diferențe mari de temperaturi, făcând atât meniul, cât și nota de plată potrivite pentru zona de terasă a localurilor. Textura și nuanța de lemn aduc natura în jungla urbană, iar aspectul simplu le face potrivite pentru un look minimalist.
Într-o cafenea, bineînțeles că regina este cafeaua de specialitate, dar e important să înțelegem că întotdeauna experiența primează în fața produsului. Dacă pui la punct un mediu bun, poți aduce oameni care să se bucure de pasiunea pentru cafea, care să zâmbească sincer și să revină cu drag pentru a savura un latte cu inimioară din spumă sau un espresso simplu.
Comentarii recente