Economie

Autoritatea pentru Reformă Feroviară relansează licitația pemtru rame electrice inter-regionale

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) anunță relansarea licitației deschise pentru ramele electrice inter-regionale (RE-IR2), anunțul fiind publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SICAP), în urma validării de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).

Procedura de licitație fusese anulată în mod automat de platforma electronică SEAP, în data de 1 noiembrie 2022, din cauza lipsei de oferte, deoarece niciunul din ofertanții înscriși nu a depus oferta tehnică și financiară.

Potrivit unui comunicat de presă al ARF, transmis luni Agerpres, valoarea estimată a contractului este cuprinsă între 1,201 miliarde de lei și 2,374 miliarde de lei (fără TVA), inclusiv serviciile de mentenanță și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcțiune și asistența tehnică în perioada de garanție, conform Caietului de Sarcini.

Conform dispozițiilor legale și concluziilor din Studiului de Fezabilitate, în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani, în conformitate cu cerințele din Caietul de Sarcini și cantității cu nouă rame electrice inter-regionale. „Suplimentarea cantităților achiziționate va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție”, precizează sursa citată.

Ramele electrice inter-regionale vor fi utilizate pe următoarele rute: Cluj-Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj-Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava; Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați – Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare (Cluj Napoca – Oradea și Craiova- Calafat), după finalizarea electrificării trenurile vor fi operate și pe următoarele tronsoane: Oradea – Cluj-Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

Finanțarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – „Componenta 4 – Transport durabil”, dar și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Procedura de atribuire este licitație deschisă, iar modalitatea de desfășurare este online, anunțul fiind disponibil pe pagina SICAP. Orice operator economic are dreptul de a participa la procedura de atribuire în calitate de ofertant individual sau în comun cu alți operatori economici, inclusiv în forme de asociere temporară constituite în scopul participării la procedura de licitație.

Termenul de depunere a ofertelor este 10 ianuarie 2023, ora 15:00.

Anunțul de participare a fost transmis către Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) și va fi publicat în termen de cinci zile pe site-ul www.ted.europa.eu.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.