
Consiliul Național al Elevilor se opune „cu fermitate” admiterii în liceu în mod descentralizat în forma care a fost prezentată zilele trecute, pe motiv că va aduce după sine „o multitudine de probleme”, precum „diferențe” între copii, segregare școlară și o probabilitate “crescută” de repartizare inechitabilă în învățământul liceal.
„Consiliul Național al Elevilor se opune cu fermitate susținerii admiterii la liceu în mod descentralizat, luând în calcul atât incertitudinea în privința structurii finale a examenelor de admitere, cât și rezultatele indirecte ale acesteia, care s-ar putea concretiza în meditații private, nivel de stres ridicat și dificultate crescută în alegerea filierei și liceului potrivit. De asemenea, trebuie subliniat și caracterul obligatoriu al învățământului liceal din România, motiv pentru care procesul de admitere ar trebui să fie unul unitar (repartizare computerizată), bazat pe standarde clare de evaluare, care să se desfășoare într-un mod non-competitiv. (…) Admiterea la liceu, în forma în care a fost prezentată zilele trecute, va aduce după sine o multitudine de probleme, precum diferențe între elevi, segregare școlară și o probabilitate crescută de repartizare inechitabilă în învățământul liceal”, se arată într-un comunicat al organizației transmis vineri Agerpres.
Potrivit sursei citate, stabilirea descentralizată a unor criterii de admitere „precum asigurarea ca un procent din media de admitere să fie reprezentat de media de la Evaluarea Națională, pe lângă media de la concursul propriu, va stârni doar discrepanțe uriașe între licee și va încălca principiul de bază al accesibilității obligatorii a elevilor în învățământul liceal, prin diversele dificultăți cauzate de admiterea diferențiată”.
În opinia CNE, prioritățile pentru elevii absolvenți ai ciclului gimnazial ar fi trebuit să fie reprezentate de creșterea numărului de ore de consiliere în carieră, reforma în structura de admitere fiind doar „una de suprafață, nu una de substanță”.
Președintele Consiliului Național al Elevilor, Miruna Croitoru, consideră că forma consolidată a Legii învățământului preuniversitar trebuie discutată în prealabil cu toți actorii implicați în sistemul de învățământ – elevi, părinți și profesori, motiv pentru care este „absolut necesară” relansarea în dezbatere publică a actului normativ și asigurarea componenței acreditate în comisiile de experți care vor analiza noile proiecte.
Comentarii recente