
Din 3 milioane de copii, doar 330.000 de copii reușesc să citească și să înțeleagă ceea ce citesc.
Gradul de alfabetizare pentru elevii români cu vârsta între 6-14 ani este scăzut, 42% dintre elevi plasându-se în zona „nefuncțional”, 47% în zona „minim funcțional” și doar 11% în zona „funcțional”, potrivit Raportului Național de Literație, ediția 2023, citat de defapt.ro.
Nivelul nefuncțional este definit prin și limitat la utilizarea unui limbaj foarte simplist, la identificarea personajelor doar prin nominalizarea acestora, localizarea informației doar într-un context explicit, prezentat în propoziții scurte și evident conectate, astfel încât să permită tranzitarea cu ușurință a întregului text dat.
Aceasta reprezintă zona de analfabetism/ incapacitate și înseamnă că „nu au deloc competențe în interpretarea unei informații, în formarea unor idei proprii și integrarea acestora în contextul dat, nu pot interpreta și nu pot argumenta ipoteze și concluzii, nu pot stabili asemănări și diferențe între personaje, fapte sau concepte și nu pot plasa informația accesată într-un context general, cu o realitate recognoscibilă sau posibilă (trecută, actuală sau viitoare)”.
Față de primul raport realizat în perioada 2021-2022, rezultatele se mențin „asemănătoare, fără schimbări notabile”, evidențiază raportul.
Articolul integral poate fi consultat pe defapt.ro.
Comentarii recente