Social

PwC: Șase din zece antreprenori din România vor ca afacerea să rămână în familie

Aproape 60% dintre deținătorii de afaceri de familie din România vor să se asigure că business-ul rămâne în familie pe termen lung, comparativ cu 74% în Europa Centrală și de Est (ECE), deși 82% dintre acest tip de afaceri de pe plan local și-au crescut vânzările în ultimul an financiar, arată un sondaj publicat, luni, de PwC.

Potrivit cercetării „Global Family Business Survey”, doar 63% dintre afacerile de familie în România au planuri pentru viitorul afacerilor, precum convenţii între acţionari (39%), politici privind dividendele (39%), proceduri de urgenţă și situaţii neprevăzute (15%) sau testament (12%). Prin comparaţie, 69% dintre afacerile de familie din ECE, respectiv 81% la nivel global au astfel de aranjamente.

Obiectivele personale-cheie pe termen lung ale proprietarilor de afaceri de familie din România sunt protejarea afacerii ca cel mai important activ al familiei (87%) și generarea de dividende pentru membrii familiei (84%).

Sondajul PwC relevă faptul că nivelul de încredere între membrii familiei este considerat în general ridicat, iar 74% dintre respondenţi afirmă că există o aliniere a familiei cu privire la direcţia companiei (faţă de 59% la nivel global).

Totodată, majoritatea afacerilor de familie din România (82%) a raportat o creștere a vânzărilor, în ultimul an financiar, faţă de anul 2021, când ponderea era de 55%. Nivelul raportat pe plan local este similar cu cel înregistrat în ECE (83%) și peste procentul de 71% înregistrat la nivel global.

În același timp, obiectivele de creștere sunt ambiţioase și pentru următorii doi ani: 27% dintre afacerile de familie din România se așteaptă să crească rapid și agresiv, faţă de 20% la nivel de ECE și 14% la nivel global.

„Majoritatea întreprinderilor de familie din România își stabilesc obiective și ținte pentru satisfacția clienților și creștere, dar doar o minoritate le stabilește pentru diversitate și incluziune și impact social. Principalele priorități ale afacerilor de familie din România în următorii doi ani sunt creșterea loialității clienților și introducerea de noi produse și servicii (ambele priorități mult mai mari decât în CEE și decât media globală). Principalele grupuri prioritare sunt clienții și acționarii, urmați de angajați”, notează sursa citată.

În cadrul sondajului „Global Family Business Survey”, realizat de PwC, au fost intervievate 2.043 de persoane cu afaceri de familie, din 82 de țări, printre care și România.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.