
Peste 100.000 de profesori intră luni în grevă, în urma eșecului negocierilor dintre sindicate și Guvern, au anunțat miercuri după amiază, liderii sindicatelor din învățământ, la Palatul Victoria.
Sindicatele din Educație vor declanșa luni, 22 mai, greva generală, a anunțat, miercuri, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), Simion Hăncescu, la finalul discuțiilor cu premierul Nicolae Ciucă.
„Concluzia este clară, promisiunile sunt subțiri, doar că anexa O se va aplica și că în Programul de guvernare o să fie lucruri concrete legate de grila de salarizare și că educația va fi prioritate. Oamenii așteaptă altceva și este limpede că de luni va fi grevă generală. Este voința oamenilor. Mandatul nostru este de a veni cu ceva concret. Am cerut astăzi, de exemplu, să se rezolve și problema inflației, adică să să vină cu un act normativ care să acopere rata inflației. Acest lucru se poate face. Este posibil să mai avem o discuție cu premierul luni, mai este timp să găsească soluții, dar până atunci mesajul nostru este clar: grevă generală din 22 mai, orele 8:00″, a anunțat liderul Federației Sindicatelor Libere din Învățământ.
„Nu ne-am dorit să intrăm în grevă, era obligația Guvernului și a celor cu decizie să vină cu soluții mai rapide, așa cum ne-au promis. Apare problema de credibilitate. Majoritatea colegilor vor sa vada soluții concrete în programul de guvernare. Mandatul nostru este pentru ceva concret. Este posibil să mai avem o discuție luni”, a declarat liderul sindical Marian Nistor.
„Din 145.000 de membri FSLI sunt peste 100.000 care intră în grevă. Contractul de muncă e un act care nu poate conține referiri la salarizare. Deci nu se va întâmpla mâine nimic care să desamorseze. Au decalat până în ianuarie, deși trebuia să fie gata în iunie. Aveau timp la Ministerul Muncii să lucreze în paralel cu legea pensiilor. Ceva nu este în regulă”, a declarat liderul sindical Simion Hăncescu.
De ce fac profesorii grevă?
Iată care sunt revendicările sindicatelor din educație:
- Majorarea salariilor personalului din învățământ, în conformitate cu importanța socială a muncii prestate, plecând de la principiul salariul profesorului debutant să fie cel puțin egal cu salariul mediu brut pe economie, salarizarea întregului personal didactic de predare urmând să se realizeze în mod progresiv, în raport de funcție, studii, vechime și grad didactic;
- Instituirea regulii indexării anuale a salariilor personalului plătit din fonduri publice, cu rata inflației;
- Plata orelor suplimentare efectuate de personalul didactic auxiliar și nedidactic;
- Acordarea sporurilor pentru condiții de muncă personalului din învățământ;
- Acordarea drepturilor prevăzute în legislația în vigoare și contractele colective de muncă aplicabile (decontarea navetei, plata indemnizației de instalare, acordarea concediului de odihnă suplimentar, compensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat etc.);
- Creșterea anuală a investițiilor în învățământ, pentru îmbunătățirea bazei materiale și a infrastructurii.
Comentarii recente