Politică

„Drumul Rușinii”. Opoziția acuză nepăsarea guvernaților, Puterea invocă încercări de manipulare

Joi, de la ora 12, se desfășoară, la Sălciua, un eveniment dedicat dezbaterii situației Drumului Național (DN) 75. Intitulat „Întâlnire-dezbatere dedicată DN75 – Drumul Rușinii”, evenimentul este organizat de universitarul clujean Irimie Popa și de jurnalistul (de asemenea domiciliat în Cluj) Ciprian Aron.

„Drumul național DN 75, sectoarele care străbat județele Cluj și Alba, pe o lungime de aproximativ 65 km, este nemodernizat din anii 1980”, se arată în invitația la întâlnire, autorii textului precizând că „în 30 de ani Țara Moților a devenit parcă un ținut uitat, abandonat dar secătuit de resurse, fără căi de acces civilizate, fără investiții, fără locuri de muncă, depopulat, semnificativ rămas în urmă din punct de vedere economic”.

Protestatarii mai spun că, în anul 2007 actualul CNAIR a realizat o documentație care prevedea modernizarea DN75 în ansamblul său, de la Turda la Beiuș, plătită din banii contribuabililor români, fără ca acel studiu să fie pus în execuție vreodată.

Caravană auto de protest, pe traseul Cluj Napoca – Alba Iulia, față de starea DN75 Turda – Cîmpeni

Moții instigați de Irimie Popa au organizat, în 14 mai 2021, „un protest sub forma unei caravane auto” pe ruta Cluj-Napoca – Sălciua – Lupșa – Câmpeni – Alba Iulia – Cluj-Napoca, „pentru a atrage în mod civilizat atenția asupra gravității stării de facto de pe acest drum”.

„Cei peste 100 de moți, participanți la Caravana Auto a Drumului Rușinii, înainte de a trece la proteste de amploare și mult mai de impact, găsesc acum de cuviință să invite, la o întâlnire, cu statut de dezbatere, pe cei cărora le-au acordat încrederea în vederea administrării județelor Cluj și Alba străbătute de un DN75 cu aspect de macadam, parlamentari, președinții de consilii județene și prefecții, pe ministrul Transporturilor, directorul CNAIR, respectiv pe directorul DRDP Cluj”, se mai arată în documentul care justifică aceste acțiuni.

Ce spun parlamentarii puterii

În acest context, deputatul USR-PLUS Beniamin Todosiu a dat publicității, joi dimineața, un comunicat de presă în care se spune că „Ministerul Transporturilor a alocat, în 2021, cele mai mari sume din ultimii ani pentru repararea și modernizarea drumurilor naționale din Munții Apuseni. Astfel, sumele incluse în bugetul național pentru lucrări care presupun turnarea de covoare asfaltice, reparații și modernizare pe drumurile naționale 75 și 74 se ridică la aproape 37,5 milioane de lei, sumă care este mai mare decât totalul sumelor alocate în perioada 2016 – 2020 pentru astfel de lucrări”.

„Am avut recent o întâlnire de lucru cu colegii mei Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, și vicepremierul Dan Barna, iar printre subiectele abordate s-a aflat și starea drumurilor din Munții Apuseni. Am primit asigurări că lucrările de reparații vor începe în curând, fiind alocate sume importante pentru DN 74 și DN 75 din Munții Apuseni. Este vorba de peste 37 de milioane de lei, sumă care este mai mare decât toate sumele alocate în ultimii 3 ani. Am observat că mulți sunt disperați să câștige capital electoral organizând dezbateri și tot felul de acțiuni cu parfum politic, încercând astfel să manipuleze oamenii din Apuseni. Le spun tuturor locuitorilor din Țara Moților că Ministerul Transporturilor s-a aplecat, în sfârșit, asupra celei mai mari probleme a zonei, starea proastă a drumurilor, și a alocat sume importante pentru lucrările de infrastructură, iar rezultatul acestor investiții se vor vedea în acest an.”, a spus deputatul Beniamin Todosiu, citat de comunicatul amintit.

Moții pregătesc de o acțiune de protest. Ei sunt instigați de un universitar clujean

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.