Educație

Ministrul Cîmpeanu: Perioada de pandemie a constituit „o catastrofă educațională”

Perioada de criză sanitară a generat „o catastrofă educațională” în România și în orice stat, a declarat, joi, ministrul Sorin Cîmpeanu, care a evidențiat importanța resurselor financiare pentru un învățământ de calitate.

„Calitatea educației a scăzut. A scăzut din diverse motive pe care le știți. Perioada de criză sanitară a generat o catastrofă educațională în România și în orice stat. Pe perioada crizei sanitare nu există, chiar nu există, o spun iarăși cu toată răspunderea, cineva care să poată să spună că a crescut calitatea educației. Sistemele de educație vor trebuie să fie pregătite. Am spus în orice școală să dispară tabla, creta și să fie înlocuite de table interactive”, a afirmat ministrul, la conferința „Rolul învățământului superior românesc în Spațiul European al Învățământului Superior și Cercetării Ştiințifice”, organizată de o publicație online la Universitatea de Ştiințe Agronomice și Medicină Veterinară.

El a reiterat că salariul unui profesor debutant trebuie să pornească de la salariul mediu pe economie pentru a fi motivant.

„Spunem peste tot că educația stă la baza tuturor lucrurilor, dar când ne uităm la salariile colegilor noștri profesori debutanți, mai ales în sistemul de învățământ preuniversitar, nu prea se vede acest lucru. Este un motiv pentru care știți foarte bine că avem zilele acestea manifestări de nemulțumire. Eu am asumat, susțin și voi susține ori de câte ori am ocazia că un profesor pentru a fi motivat, dincolo de statut social, ar trebui să pornească cu salariul mediu pe economie – profesor debutant”, a explicat Sorin Cîmpeanu.

În opinia sa, alocările pentru Educație trebuie să fie de “minimum” 15% din bugetul național.

„Este un efort pe care cred că România îl datorează Educației și îl datorează în ultimă instanță viitorului ei. Pentru asta alocările pentru Educație trebuie să fie minimum 15% din bugetul național. (…) Nu știu cum s-ar putea rezolva altfel numeroasele, prea numeroasele probleme din Educație fără resurse financiare. (…) Nu știu și nu cred că știe cineva cum poți să faci Educație de calitate fără să acorzi resurse financiare”, a transmis ministrul.

Potrivit acestuia, platformele pe care se derulează examenele naționale și activitățile didactice, pe care sunt gestionați studenții din România, inclusiv sistemul de salarizare sunt într-un „mare punct de cumpănă” la Ministerul Educației „doar din cauza lipsei” resursei umane.

Ministrul Educației: Școala online a fost „o catastrofă educațională”

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.